Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oljetrykksfeil 1.8t A4. Kjent problem?

Anbefalte innlegg

Hei.

Opplevde noe trist i går.

Etter å ha gått til innkjøp av en 2002mod. Audi a4 1.8T MLT dagen før så fikk jeg i går et varsel i kjørekomputeren. Det blinket en rød oljekanne og jeg fikk beskjed om å stenge motor og sjekke oljenivå. Oljenivået var lavt men ikke for lavt. Fylte på en skvett for å se om det hjalp. Da jeg startet motoren igjen så kom samme varselet pluss at et gult lys som tydet på feil i motorelektronikken lyste og motoren hørtes umiddelbart ut som en dieselmotor. Stengte selvølgelig av motor og kontaktet Audi. Denne første lampen tyder i følge manualen at det er feil på motoroljetrykk.

Bilen skal ha mobilitetsgaranti som gjør at Audi dekker frakt av bil til verksted og leiebil. Nå er bilen hos Møller i Trondheim.

Bilen har gått 94.000km men forrige eier hadde byttet motor på garanti etter 55.000km. Han mente han fikk de samme feilmeldingene da han måtte bytte motor. Den nye motoren har fortsatt nybilgaranti, så jeg regner med dette dekkes av Audi. Jeg syntes det var rart at dette skulle skje to ganger, er dette et kjent problem? Noen som kan tenke seg til hva dette kan skyldes? Sist motorbytte var grunnet avleiringer i oljen. Dette kommer vel til å ta litt tid, og i mellomtiden kjører jeg rundt i en trist leiebil; Peugeut 307 minivan...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var innom Møller bil nå nettopp. De har allerede begynt på bilen og lette etter feilen. Mente det kunne være et filter eller en seal som gjorde at jeg ikke fikk oljetrykk. Altså deler som IKKE ble byttet på ny motor kom på plass. Men de var ganske sikre på at dette var en garantisak da de begynte å gå inn i motoren.

Utrolig gode nyheter :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...