222222 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 2002 modell og oppover ser på nettsia til tv2.no at mafian har vert på og tatt nye biler over 500000kr klassen hvordan gjør dem dette uten å ha nøkler? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Man kan jo 1: Skaffe seg nøkler. Finnes metoder for å kopiere brikkene i noen nøkler ved å kommunisere med dem mens eieren går forbi. 2: Lempe hele bilen oppå et lasteplan, så ordne startsperren og dette på en rolig plass. (alarm er jo en fordel mot dette da) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 De gutta som virkelig er inne på det å stjele biler kan sin jobb, nytter ikke hva bilprodusentene gjør. Blir vel nesten det samme som terrorister og flysikkerhet. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 En annen metode er og "kjøpe" kopi av nøkler til disse bilene av utro tjenere i bilbransjen. Da er det ikke værre en at de låser opp bilen og kjører av gårde. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 En annen metode er og "kjøpe" kopi av nøkler til disse bilene av utro tjenere i bilbransjen.Da er det ikke værre en at de låser opp bilen og kjører av gårde. 8117189[/snapback] Det er ikke mulig på de fleste bilene å kjøpe en nøkkel å kjøre avgårde.Man må kode nøklene til bilen. Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Forhandleren, eller noen andre med rett ustyr. Noen systemer krever vel at en av de originale nøklene levert med bilen må brukes for å kode den nye? Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Skal man feks kode en ny nøkkel til VAG biler så kobler man på diagnoseapparat som igjen er koblet opp online direkte til VAG.Derfor skal systemet fungere slik at hver gang det blir kodet en ny nøkkel til en VAG bil i verden så vet VAG hvem hvor og når det ble gjort.Problemet er jo at det selges Key generatorer for 1500 kroner (har slik selv) slik at hvem som helst kan på noen min kode om startsperre kilometer..mm på noen minutter.Denne jobben må VAG bruke 20 min på og være online. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Veldig enkelt! Bilhenger med vinsj.... Da får dem tid til og hacke låsen og koble ut gps som sier til forhandleren hvor bilen er. spes mercedes Bilen din er på en båt i stillehavet når du merker den er borte. de er vanvittig gode! Var i tjeneste i kosovo. var en del dyre biler med norske skilter og en kokos bak rattet! Korrupt møkkaland.... Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Da får dem tid til og hacke låsen og koble ut gps som sier til forhandleren hvor bilen er. spes mercedes 8126265[/snapback] Kan du utdype dette? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 er ingen biltyv så jeg vet ikke hvordan de gjør det bare at det må gjøres. f.eks Hvis du kjører en ny sl 500 eller et eller annet gromt og det skjer noe med motor/gir som er skadelig vil dem ha muligheten til og stoppe bilen din fra fabrikken i tyskland. hvor enn du er i verden! Dette fikk jeg inn med teskje når jeg jobbet på bertel o steen. Regner med at de må inn med data og programere/ legg in ny software/koble ut en styreenhet eller noe sånt. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Det kan fås som ekstrautstyr,men som alt annet må det betales for.Det er billigere å ettermontere gps-peiler selv.Mercedesen med det utstyre kan du programere om hvordan det skal slå ut.Manuelt,ved tyveri,ved at en airbag har slått ut osv.Se forøvrig http://www.guardsystems.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå