Lacim Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Hei. Som tittelen sier har jeg noen små problemer med min maskin, og har god grunn til å tro problemet er relatert til skjermkortet. Problemet er som følger, under høy last, da i form av spill, hender det seg at maskinen låser seg. Jeg får en Windows XP bluescreen som forteller at Windows har skrudd seg av for å forhindre skade på maskinen. Problemet er alltid nv4_disp.dll. Dette kan være et problem med temperaturen, da stabiliteten øker om jeg skrur samtlige vifter på full fres og tar av sidedøren til kabinettet. Like fullt forsvinner ikke problemet helt 100 %. Jeg har forsøkt å oppdatere drivere uten videre hell. Den innebygde temperaturvarslingen til kortet sier ingenting, og etter reboot er temperatoren som oftest mellom 50-55 grader. CPU-temp er på 40-42 grader, kabinettet litt kjøligere. Relevant maskinvare kan jeg nevne, A64 3500+, 2gb ram, GeForce 6800GT 256mb AGP, 550 watts strømforsyning og 5 harddisker. Problemet kan slik jeg ser det være enten driverrelatert, noe som kan ordnes ved en formatering. Jeg ønsker helst å klare meg uten dette, da det tar en del tid å få alt tilbake slik jeg har det nå. Alternativt kan strømforsyningen begynne å bli litt for svak til mitt oppsett. Selv om spenningsverdiene ser ok ut i BIOS, kan jo dette fort endre seg litt under load. Et annet problem kan være direkte relatert med skjermkortet selv. Det begynner å dra litt på årene. Jeg kjører dual screen, 21" lcd 1600x1200 og 19" lcd 1280x1024 (nei, ikke skryt). Kan dette gi skjermkortet for mye å jobbe med, noe som kan føre til dette problemet? Da krasjet ikke kan provoseres frem, er det tungvint for meg å deaktivere dualscreen for så og se om feilen skjer igjen. Dersom maskinen automatisk skriver feilmeldinger til en fil av noe slag, gjerne fortell meg hvor denne filen legges slik at jeg kan finne mer informasjon angående hvor feilen faktisk foreligger. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Jack_The_Bull Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Hjelper løsningen i denne tråden deg? </sitat/> i dont know if you allready know that, but this is the only real solution if you have the BlueScreen infinite loop of nv4_disp special with Geforce 6XXX cards! i spent days and nites over the web and made more than 30 tests in my 3 different (all with this problem) PCs and i am proud to say that i did it! if not apsolutly, then at least 99% is sure that YOUR problem will be fixed too! plz read the readme file inside the zip for more info! </sitat slutt/> Edit: Formatering er siste løsning. Endret 9. mars 2007 av Jack_The_Bull Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Mange takk for svar. Har lagt inn filen nå, får se om det gjorde slutt på problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå