Gå til innhold

Så vart jeg banna.. retferdig?!


Anbefalte innlegg

Hello, for første gang i mitt liv har jeg blitt banna fra et forum.

 

Jeg laget en post på General discussion, etter en time var den borte. fosrto ikke mye. så jeg laga den en gang til, og skreiv at vist jeg brøyt noen regler så informer meg og lås posten så vet jeg hvertfall grunnen til at det forsvant. vist de flyttet den så slett posten min.

 

5min etter jeg laget post nr 2 var jeg temp banna. ei uke...

 

her er posten:

--------------------------------------------

Topic: Why all the nerf's/changes.

 

We all was happy when TBC was comming, (or most of us). we was going to get new spells and almot more of anything.

 

But was it only a trick to get some more money?

 

First came the buff, then the nerfes.

 

mages:

 

 

Ever since patch 2.0 all the mage class has gotten was nerf after nerf after nerf. Some of them have had at least a little logic behind them, yet others were so insulting they almost made me want to quit playing wow, or at the very least retire my beloved mage and make a damn warlock. I want the justfication behind all of these nerfs and imbalances, I dont think thats too much to ask of a developer.

 

1. In patch 2.0, when other classes were getting buffed, our threat reduction went from 30% on frost channeling and burning soul, to 10%. Why?

 

2. About a week after BC was released, improved frostbolt and improved fireball were nerfed in that they lower our damage coefficent by 10%. No other classes had this reduction applied to their cast time reducing talents (bane for example). As a result, destro warlocks get about 105% of spell damage on shadowbolt, while frostbolt only gets 81.4%. Why?

 

3. Although seemingly insignifcant, the fact that shaow potions give 65 damage and frost potions give 55 damage seems highly inconsistant to me. As does the fact the the game is FILLED with +shadow damage gear (for example the 47 shadow damage neck from kara), yet very little comparable frost damage or fire damage gear exists. Why?

 

4. The 41 point frost talent, water elemental, is HIGHLY ineffective in MANY in game situations. Not because of the nature of the spell, but do to constant glitches that in essence break the water elemental, rendering him useless on many boss fights (curator for example is "Immune" to water elementals). This issue has been plaguing us since 2.0 (sartura is also "immune" to water elementals) and yet, has never been fixed, or even sufficently looked into. Why?

 

5. Shadow priests and warlocks are capable of mutually raising each others spell damage. This gives both of those classes a large (and imo unfair) advantage over mages. Why?

 

6. Frost nova (a skill which has always been the staple of frost mages) has recieved a serious nerf. It is actually now COMPLETELY useless in any sort of group, as someone always crits within 1 second of the nova. This nerf was not because frost nova was inherently overpowered, but because a new skill, icelance has been deemed overpowered. Icelance is already bruised up from the nerf bat since beta, and is not indeed over powered. This nerf should have never been done, and even if it was, it should have been on icelance, not frost nova, yet nova took the hit anyways. Why?

 

7. The addition of tailoring sets as ungodly peices of gear which anyone wishing to be the best they can be MUST attain, has generated a serious problem. While warlocks and shadowpriests can comfortably select shadoweave tailoring, and never worry about it again (no, firelocks are NOT the same thing as fire mages BTW) mages who make a similair choice now can never again choose to respec to fire (or to frost if they choose spellfire). Not only is the gear VERY expensive to replace (something which in itself is not that terrible) but tailors can NOT change their specialty without REDOING the whole profession. This is very unfair to mages in particular. Why?

 

 

Druid:

 

The fact that 2.0 even buffed armor (I think it went from 400% to 450%) and Mangle (factor 1.2 to 1.3, wasn't it?)

 

then they nerfed the AC % again in 2.0.10, before that they nerfed Ilotp, nurturing instinct, cat dmg, mangle, take away threat from mangle, gave mangle threat again. and more.

 

Warriors:

 

first they nerfed the rage gain, now they gave it back.

 

Shamans:

 

they nerfed WF. WF was not porcing 20% before they nerfed (going to nerf) WF5/WF4. now WF procs is down to 14% proc rate, even lower if you use fast weapons (talking about duel wield). a 20% dmg nerf for a class that focus manly on dps in pvp is a tough one. this class have heals, but no CC or "real" anti CC. shamans is allready one of the weakest class in pvp. dont even whant to think about what whil happend when they do 20% less dmg.

 

im sure its alot more, but this is the classes i have tested in TBC, not played to mutch whit all of em so dont flame me if im wrong in some points. and do feel free to add things.

 

This is not a nerf class A or buff class B post. and please dont say L2P.

 

and this is NOT a whining post for druids.

 

Blizzard often states that they rather buff than nerf and therefore opt on the side of caution when buffing -- so they don't have to nerf later. As it stands, the december feral changes and their TBC buffs should never have made it live in my opinion. You might argue we had fun while it lasted but honestly I prefer to be slowly balanced toward the target over this roller-coaster.

 

and saying that a class need more testing is bull*** since they had more then enough time to test it.

 

some Copy paste from other postes and from the US forum here.

 

--------------------------------------------

 

så fortjente jeg ei uke forum bann for dette? vart så irritert at jeg cancla konton min.. må no være mulig å diskutere om vi er fornøyd med måten blizzard gjør ting på, på et general discussion forum uten å bli banna. hadde jeg fått en advarsel før jeg vart banna hadde det vert noe annet.

 

edit: beklager for skrivefeil, trøtt..

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hørtes rart ut... Sikkert en eller annen tåpelig moderator som ikke spiller noen av de klassene^^

 

Hvilket forum var det?

8112381[/snapback]

 

men jeg sa no 4 ganger at dette ikke var en nerf/buff "insert class here" post..

 

Sendte en mail til blizzard fortalte grunding "saken" min og sa at vist jeg ikke fikk åpna kontoen min før tirsdag så kommer jeg ikke til å gi dette spillet en ny sjangse.

 

har spillt siden beta (ikke TBC) har ALDRI hatt problem med slikt før...

Lenke til kommentar

Moderatorne banner for INGENTING, vedder på at han ikke leste posten din engang pga de er så drittlei whine/nerf threads, så de trodde sikkert dette var av den samme ulla.

 

Personlig har jeg blitt temp bannet flere ganger, av og til uten å vite hva jeg har gjort feil heller :(

 

Dem er så hårsåre!

Lenke til kommentar
Moderatorne banner for INGENTING, vedder på at han ikke leste posten din engang pga de er så drittlei whine/nerf threads, så de trodde sikkert dette var av den samme ulla.

 

Personlig har jeg blitt temp bannet flere ganger, av og til uten å vite hva jeg har gjort feil heller :(

 

Dem er så hårsåre!

8112415[/snapback]

 

vel, sendt 2 mails no.. til 2 forskjellige "avdelinger". irriterer meg blå at jeg vart banna..

 

grunnent til at vart banna var Trolling and spamming.. lage 1 post 2 ganger. post nr 2 skreiv jeg en reply at jeg ikke fant igjen post nr 2 og vist jeg hadde gjordt noe galt så veligst fortell meg hva og lås posten. så jeg vet hva jeg gjør feil.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

o.0

 

Du lagde en whine- tråd om at mages er blitt nerfa?

Ikke rart du er blitt utestengt da! Om mages hadde blitt nerfet 2x så mye som de har blitt til nå hadde de fremdeles vært OP!

 

Men litt mer seriøst så er det som eXploid sier. De er litt hårsåre av og til!

 

(Edit: Fiksa om noen typos)

Endret av kristteo
Lenke til kommentar

kan ikke akuratt si at magene ikke trengte nerfen da, fins ikke no mer plagsomt enn frost nova, icelance crits u for 2k x 3

 

"Icelance is already bruised up from the nerf bat since beta, and is not indeed over powered."

 

dagens vits?

Endret av haades
Lenke til kommentar

Ice lance burde nerfest, jeg vant jo dueller med bare FN, WE og ice lance før patchen.

 

Først budre vi få FN tilbake, og så kunne de forandra ice lance: F.eks 30sec CD, unable to crit and freeze the target for 3secs(i en sånn frost trap/ice block effekt), only freeze rooted targets. any dmg caused cancel the effetk

Endret av Pazaak
Lenke til kommentar

Er jo ikke veldig rart hvis de ikke hadde giddi å lest posten din da, den er jo ikke akkuratt fint oppbygget. Det er stor bokstav etter punktum forresten ;)

 

Leste ikke hele selv heller, for det høres ut som om en regelrett whine post. Men vil ikke si at alle dine 'påstander' er så veldig gode :p

 

"shamans is allready one of the weakest class in pvp"

 

Har selv aldri spillt shaman, men hvis de er riktig spec, så er de rimelig gode i PvP ^^

Lenke til kommentar

Mages trenger ikke nerfs, kan ikke folk bare inse at selvom de suger eller ikke kan slå sin class sin/sine nemesisclasser trenger man ikke å nerfe noe.

 

Viss du kan å spille og har noenlunde gear kan slå de fleste, men det betyr ikke at du vinner hver kamp? Er noe serriøst galt om du vinner hver eneste pvp combat.

 

Greit at ice lance er litt vel, men det er ikke mer.

Lenke til kommentar

Hadde du lagt litt mer bak "whine" posten din hadde de sikkert gidda å lest den. Kanskje fått med nerfsa og buffs til classene

 

warlock : spelldamage coefficient nerfa med noen prosent, tror det var 15 eller 25 % av affliction talents, felguard nerfa,| soullink nerfa, sikkert mer

 

Druids, vell såvidt jeg vet ble de nerfa med 25 % ,damage,hp og damage (?)

 

Shamans ble jo fantastisk bra buffa for PvE,healing og damage wise.

 

Warriors har fått grisejuling av nerfbat, rage increase er bare bra, blir sikkert nerfa igjen hhæhæ.

Lenke til kommentar

Klart en kan bli ganske lei alle whine poster men så er det mange som er frustrerte og vil ha svar på noe som de syns er urettferdig. De flestte svarene kan en med litt tenking begripe hvorfor det er blitt nerfet/buffet. Mange av disse postene kunne også vært svart på uten noen større energi fra Blizz men det er jo enklere og banne da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...