Gå til innhold

hvordan kan jeg fjerne stearin flekker fra klær?

Anbefalte innlegg

jeg har sølt stearin fra fakkelbokkser utover hettegensern min som jeg bruker som jakke. stearinen er litt seig å klissen, men jeg kan skrape av topplaget av den. hvordan kan jeg effektift få vekk stearinen? jeg vil helst ikke at foreldrene minne skal se det for de må ikke få vite hvordan stearinen kom dit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tyggis fjernes med at du putter plagget i fryseren - mener og ha hørt det samme med stearin, men kan ikke garantere det.

8112333[/snapback]

får prøve en gang jeg er alene, eller ha varmt vann på, det funker kanskje.

inni helvette, jeg klarte å søle det på buksa mi i dag også? ka svartn?

Lenke til kommentar

Selv fjernet jeg stearin fra en duk for litt siden. Jeg pirket av det jeg kunne, så la jeg duken i en bøtte med varmt vann og lot den ligge en times tid. Så skrubbet jeg forsiktig med en myk børste, og skylte den i varmt vann mens jeg fortsatte skrubbingen. Til slutt fikk den en runde i vaskemaskinen, og stearinen ble helt borte.

Lenke til kommentar

Du får vekk stearin med å ta litt papir(toalett eller bakepapir), da mener jeg grovt toalettpapir(Ikke de kvite Lambi rullene).

Legg papiret oppå stearinen også noe varmt oppå papiret.

Gjør du det rett ser du at stearinen blir sugd inn i papiret.

Lykke til:)

Lenke til kommentar

for jesus navn! Jeg har spylt klærne mine i varmt vann, og nå så lukter det røyk inne på badet. vifta er ødelagt så det blir vanskelig å få bort røyklukta. hvordan kan jeg få skjult den slik at det ikke stinker så jævli for da kommer de til å lure på hvorfor jeg har vasket klærne mine i vasken og badekaret.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg klarte å dunke oppi en sånn lyskrone med tlys på hytta. Det resulterte i stearin i halve håret, på capsen min og utover diverse greier.

Ganske dyr LA new era caps! Tenkte at "dette får jeg aldri bor" men jeg prøvde meg forsiktig med glod varm vann fra springen på de store flekkene. Stearinen smeltet etterhvert og rant bort fra capsen :D Men man må være forsiktig med kokende vann på klær - spesielt capser, ull osv.

Er det små flekker, så hjelper det fint med glod varm vann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...