Gå til innhold

Delfinmassakre i Japan, dette er horribelt

Anbefalte innlegg

Delfiner er hvaler. Hvaler er pattedyr. Kyr er pattedyr.

Hvaler er som kyr uten bein, med stygge tenner...

Delfiner er som svømmende griser uten bein. Med ett søtere ytre.

Dessuten kan delfiner triks. :yes:

Japanerene får heller ta å spise hunder, harepuser, hester, pappegøyer og katter da... :whistle:

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bør nå helst behandle alt av byttedyr med en smule respekt. En kjapp grei avliving er det en bør tilstrebe, seigpining har ikke noe for seg.

Men det er forskjell på massefangst av ressurser enn om en er på jakt og skyter en enkelt elg/hjort/rådyr...

Ved volumfangst vil lokale normer og regler være utslagsgivende for behandling av fangsten, en ting som virker normalt på enkelte kan virke abnormt på andre.

Hva som er "rett" og "galt" blir dermed et mer filosofisk spørsmål utfra ens eget syn da det helt klart er et etablert regelverk for hvordan fangst skal foretas.

Lenke til kommentar

delfinene blir drept sakte fordi en langsom død fører til mer smakfullt kjøtt fordi delfinene produserer store mengder adrenalin i dødskampen. Det samme gjelder andre dyr som blir drept langsomt i asia.

Ellers enig med Jalla.

Lenke til kommentar
Det minner meg om jødeutryddelse.

8112213[/snapback]

Slike kommentarer gjør meg så ufattelig sint. Har du også blitt hjernevasket av PETA?

:thumbdown:

8112992[/snapback]

Ja klart er man hjernevasket om man synes det er galt å kvele delfiner til døde ved å kutte opp halsen dems.

Lenke til kommentar
Ja klart er man hjernevasket om man synes det er galt å kvele delfiner til døde ved å kutte opp halsen dems.

8114790[/snapback]

Å sammenligne det å slakte delfiner til matbruk, og å putte 6 millioner uskyldige mennesker i gasskamre og gasse dem til døde fordi man ikke likte dem, er etter min mening sykt og respektløst.

Det er ganske innlysende noe galt med hvordan slaktingen foregår. De burde ikke dra delfinene langs asfalten levende, de burde ikke la de kvales ved luftmangel.

8114806[/snapback]

Hvordan vet du at den lever? Hvordan vet du at den ble kvalt? Så vidt jeg kunne se var delfinen allerede død da halsen ble kuttet opp, men som de fleste andre dyr fikk den kramperykkninger etter den var død.

Lenke til kommentar
Å sammenligne det å slakte delfiner til matbruk, og å putte 6 millioner uskyldige mennesker i gasskamre og gasse dem til døde fordi man ikke likte dem, er etter min mening sykt og respektløst.

Begge ble slaktet på inhumane og fæle måter. At du velger å kalle han respektløs og syk fatter jeg ikke. Hvorfor er du ute etter 'å ta' folk ved en enkel sammenlikning? Han ytret ikke noe respektløst eller 'sykt' - det minte han om jødeutryddelsen, i likhet med hvordan det kunne mint ham om eks. 'Fast food nation'.

Du trenger virkelig ikke å kommentere en enkel sammenlikning da det er temaet som er aktuelt å diskutere. Hadde han ytret en mening ved sammenlikningen der han var reelt respektløs i henhold til jødene har du en sak, men det har du ikke nå.

Hvordan vet du at den lever? Hvordan vet du at den ble kvalt? Så vidt jeg kunne se var delfinen allerede død da halsen ble kuttet opp, men som de fleste andre dyr fikk den kramperykkninger etter den var død.

Du ser den lever ved at de ble heist direkte på lasteplanet/festet til bil for så å kjøre dem til prosseseringsfasiliteten. Det er der de starter prosessen, og der de dreper dem.

Du tenkte kanskje ikke over at 'krampetrekkningene' kom akuratt i det macheten ble ført inn i halsen dems?

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar

Begge ble slaktet på inhumane og fæle måter. At du velger å kalle han respektløs og syk fatter jeg ikke. Hvorfor er du ute etter 'å ta' folk ved en enkel sammenlikning? Han ytret ikke noe respektløst eller 'sykt' - det minte han om jødeutryddelsen, i likhet med hvordan det kunne mint ham om eks. 'Fast food nation'.

Du trenger virkelig ikke å kommentere en enkel sammenlikning da det er temaet som er aktuelt å diskutere. Hadde han ytret en mening ved sammenlikningen der han var reelt respektløs i henhold til jødene har du en sak, men det har du ikke nå.

8115111[/snapback]

Det er sykt og forkastelig. Er mer irritert over trådstarter enn de japanske fiskerne (er en som fanger en delfin en fisker eller en jeger?).

Lenke til kommentar

8115111[/snapback]

Det er sykt og forkastelig. Er mer irritert over trådstarter enn de japanske fiskerne (er en som fanger en delfin en fisker eller en jeger?).

8115375[/snapback]

Jeg forstår ikke hvorfor du velger å reagere så sterkt på en simpel sammenlikning som åpenbart ikke går inn for å sværte eller fornærme noen som helst.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke det at vi er mennesker som argument, jeg bruker det vi som rase har oppnådd (som er vesentlig mer enn delfiner).

AtW

8113515[/snapback]

Grunnen til vil jeg si har mye med både intelligens og utviklingen av motstående fingre (tommel og pekefinger) som grunnleggende egenskaper for å utvikle nye metoder for å løse problemer.

8113629[/snapback]

Hva er det som tyder på at delfiner er noe i nærheten av menneskers mentale kapasitet da? Burde de ikke lære seg mer avanserte ting adskillig fortere enn de gjør nå da? Aper kan man jo lære symbolbaserte språk, hvorfor ikke delfiner?

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

8115111[/snapback]

8115375[/snapback]

Jeg forstår ikke hvorfor du velger å reagere så sterkt på en simpel sammenlikning som åpenbart ikke går inn for å sværte eller fornærme noen som helst.

8115813[/snapback]

Selfølgelig er det er STOR fornermelse å bli sammenlignet med delfiner for faen? hva tenker du med?

Vi er øverst på matkjeden, sånn er det bare. Delfiner dreper andre dyr for mat de også.

Lenke til kommentar
Selfølgelig er det er STOR fornermelse å bli sammenlignet med delfiner for faen? hva tenker du med?

Han sa det minte han om Jødeutryddelsen. Er det så hardt for deg å forstå at det ikke automatisk innehar en negativ utstråling? Man kan sammenlikne det med 'Texas chainsaw massacer' eller torturmetoder fra 1400-tallet uten at det innehar noen negativ pekning til menneske.

Hvorfor i all verden henger dere opp i det? Tråden handler om uetisk behandling av dyr.

Vi er øverst på matkjeden, sånn er det bare. Delfiner dreper andre dyr for mat de også.

Selvfølgelig dreper de slik at de får mat, på linje med alle andre skapninger på denne jorda. :roll:

Nå er det stor forskjell på systematisk slakting utført av mennesker, og jakt utført av et dyr. De aktuelle delfinene lider. Det er unødvendig. De blir ikke drept momentant, men blir misshandlet og dratt langs asfalten etter en bil(!) før de kveles i sitt eget blod.

Selvfølgelig skal mennesker skaffe seg mat, men dette er en høyst forkastelig måte å behandle dyr på.

Lenke til kommentar

Jeg legger meg helt flat for det jeg gjorde ved å trekke parraleller til jødeutryddelse. Det var galt av meg, helt usmakelig, men jeg var bare så ivrig etter å få dette fram, altså det jeg mener er helt forkastelig. Jeg beklager utsagnet. Fjærner det fra førstepost nå.

Det var virkelig ikke det jeg ville ha noen diskusjon om her, men siden noen velger å henge seg så opp i det. Dessuten så var det ikke slik sammenligningen var ment, som du framstiller det LarsP. Det var iallefall ikke ment respektløst, å det håper jeg dere skjønner selv.

Igjen, beklager.

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Han sa det minte han om Jødeutryddelsen. Er det så hardt for deg å forstå at det ikke automatisk innehar en negativ utstråling? Man kan sammenlikne det med 'Texas chainsaw massacer' eller torturmetoder fra 1400-tallet uten at det innehar noen negativ pekning til menneske.

Hvorfor i all verden henger dere opp i det? Tråden handler om uetisk behandling av dyr.

8115933[/snapback]

Du skjønner det virkelig ikke du? Da er det lite håp, så jeg gidder ikke utdype det mer.

Bra at trådstarter har skjønt det iallefall :)

Lenke til kommentar

8115933[/snapback]

Du skjønner det virkelig ikke du? Da er det lite håp, så jeg gidder ikke utdype det mer.

Bra at trådstarter har skjønt det iallefall :)

8115983[/snapback]

Du har rett fordi du sier det. Klokt.

Kjedelig å reagere på noe så harmløst som en simpel sammenlikning der det er åpenbart at trådstarter ikke har noen negativ yttring forbundet med utsagnet.

Lenke til kommentar

Reagerte egentlig lite. Bare måten det ble fremstilt på av kommentatoren gjorde for meg at hele sympatien gikk ned dass. De blir fremstilt som likeverdige mennesker ffs!

Greit nok at de piner dyr. Men dette er jo ikke uvanlig. Har du sett hva som skjer når en spekkhogger spiser en sel? Det er ikke humant og kjapt, det kan jeg love deg. Så hvorfor skal dyrene få privilegier når de kommer til oss? Vi koker da hummeren levende også!

Bare for å fullbyrde mitt rykte som drittsekk: jeg har spist en harepus ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...