Gå til innhold

forslag til Lett server / lavpris server

Anbefalte innlegg

Skal kun brukes som filserver, mulig det blir noe mer etterhvert, men blir uansett ikke noe store oppgaver.

Det eneste kravet er at det er mulig å få den til relativt billig, da tenker jeg maks. 2500kr, det er ikke noe i veien for å kjøpe brukt deler/brukt pc..

(har ikke noe krav til harddisker ettersom at jeg regner med å må kjøpe til ekstra etterhvert uansett..)

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Skal kun brukes som filserver, mulig det blir noe mer etterhvert, men blir uansett ikke noe store oppgaver.

Det eneste kravet er at det er mulig å få den til relativt billig, da tenker jeg maks. 2500kr, det er ikke noe i veien for å kjøpe brukt deler/brukt pc..

(har ikke noe krav til harddisker ettersom at jeg regner med å må kjøpe til ekstra etterhvert uansett..)

8111999[/snapback]

Hvis den kun skal brukes til fildeling hjemme og med få brukere så vil en eldre burk med pentium 3 holde i lange baner. Hvis du har en gammel pc liggende kan det god hende den kan brukes. Men dette avhenger av hvilket os du skal kjøre, skal du kjøre linux kan du klare deg med noe svakere HW enn det du ville trengt ved feks. Windows 2k3

Her er noe som vil duge, kabinettet er muligens litt lite med tanke på harddisk oppgraderinger, men et nytt kabinett koster ikke mye. Skal du kjøre feks linux vil denne maskinen være mer enn god nok. Windows 2k3 skulle også gå ok på den maskina, men da ville jeg hatt noe kraftigere.

Lenke til kommentar

Blir vel win 2k eller 2k3, da jeg har alt forlite erfaring med linux.

Ellers kan jeg vel si nei har ikke no gammel pc jeg kan bruke. Har en som jeg hadde tenkt å bruke, men hovedkortet er røket. Har prøvd å spurt om noen har et Socket A kort som skal kastes, men det forsøket ble stoppet raskt av en sperrekåt admin.

Lenke til kommentar

Hei.

Hvis du vil ha alt nytt, har jeg et brukbart forslag til rundt 3000.- for en hel maskin uten operativsystem.

Har valgt et enkelt men bra kabinett med plass til 5 interne 3,5" plasser.

Holder lenge til vanlig bruk med 5 disker vil jeg tro.

Hovedkortet har det meste innebygget, også skjermkort. Prosessoren er ikke av de skarpeste, men kan enkelt oppgraderes senere hvis behov.

Du kan kikke på handlevognen her.

Ser ut som Amentio blir billigst på hele pakken. Og de har DVD brenneren også, er ikke helt riktig i prisguiden ser jeg....

Nettulf

Lenke til kommentar

Trenger ikke CD/DVD -rom.

Men dette blir mye mer enn det jeg har lyst til å ut med...

Har en Celeron 2.53ghz som jeg kan få kjøpt for rundt 400kr, inkl. hovedkort som passer tiln... får vel kanskje se litt på den da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...