Gå til innhold

Stort vdrop på Asus P5N-E SLI

Vinci

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har akkurat fått dette hovedkortet i pcen. Var ikke noe bra å klokke i det hele tatt til bios var oppdatert vertfall. Før det kom jeg ikke over 3 GHz.

Nå kjører min E6600 på 3.4GHz, med 1.425 på vcore i bios, da en idle temp på 35 grader, og etter 4 timer med Orthos på 45 grader. Med andre ord veldig behagelige temperaturer til å være på luft. Har satt en egen vifte som blåser på northbridge, da denne ble ganske varm. P

Så til problemet mitt. Tenkte jeg skulle kjøre denne opp på 3.6GHz, noe som ikke burde være problem med tanke på temperaturer. Har enda ikke fått dette til å kjøre stabilt, selv etter å ha stillt vcore i bios til 1.525. Det som jeg legger merke til er at det er en forferdelig vdrop på dette kortet. Under stresstesting med Orthos så detter vcore til 1.40 med 1.525 i bios! Jeg har klokket en del gjennom tidene, men jeg liker ikke å måtte sette vcore såpass høyt på luft. Så det jeg lurer på er om noen av dere karer som er mer erfarne på meg på dette området kan fortelle meg om det er trygt å stille vcore enda høyere siden vdrop er såpass stor?

Eller kan jeg da risikere å brenne CPU?

Temperatur under Orthos load (til det ble ustabilt) med 1.525 på vcore i bios var oppe i 53 grader.

Vil bare ha det nevnt at jeg ikke er misfornøyd med kortet selv om det kanskje kan høres slik ut. Til den prisen så er det et helt fantastisk kort. Og med CPU på 3.4GHz så er det stabilt som fjell. Lurer bare på om det er noen enkle tiltak jeg kan gjøre for å få vcore mer stabil, eller om det er trygt å sette vcore høyere.

Er ikke forberedt på å gjøre noen form for lodding på hk, bare så det er sagt :)

Takker for alle svar!

Mvh,

Vinci

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare oppdatere og si at jeg tok sjangsen og satte vcore opp til 1.53 og vips da ble cpu endelig Orthos stabil på 3.6GHz :) Vcore under load havner på 1.46 nå

og temp kommer opp på 53 grader. Helt okay, og jeg er fornøyd :)

Vinci

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...