AlleDager Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Eller som Albert Einstein engang sa: "forsvinner biene vil vi bare ha fire år igjen å leve." 8402534[/snapback] Håper for gudskyld ikke det as! Nei vi overlever selv om biene forsvinner, vi blir kvitt pollen også. Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Blir vi kvitt pollen er vi i verkeleg store problemer... Lenke til kommentar
Computerwolf Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 TSP hvis det er gammaglimt fra Superhopen OB2 du tenker på tror jeg ikke vi har så mye å være redd for UIO at biene dør eller mystiks forsvinner kan visse seg etterhvert og bli et stort problem spesielt hvis vi ikke kan finne årsaken men til nå dreir jo dette seg bare og kolonier i USA så vidt jeg fikk med meg, men skremmende er det allikevel. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Ser ikke ut til at dette trenger å være så mystisk likevel: http://www.latimes.com/news/la-sci-bees26a...0,7437491.story Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 But the results are "highly preliminary" and are from only a few hives from Le Grand in Merced County, UCSF biochemist Joe DeRisi said. "We don't want to give anybody the impression that this thing has been solved." Historically, bee losses are not unusual. Weather, pesticide exposures and infestations by pests, such as the Varroa mite, have wiped out significant numbers of colonies in the past, particularly in the 1960s and 1970s. But the current loss appears unprecedented. Beekeepers in 28 states, Canada and Britain have reported large losses. About a quarter of the estimated 2.4 million commercial colonies across the United States have been lost since fall, said Jerry Hayes of the Florida Department of Agriculture and Consumer Services in Gainesville. Virker som det er litt mystikk rundt det ennå. Det er vel ikke like stor interresse å se på påvirkningsgrad mennesket har i denne sammenheng som i klimadebatten. De har bare ikke klart å se sammenhengen ennå? Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Give Bees a Chance--Ban Genetically Engineered Crops http://www.organicconsumers.org/articles/article_5050.cfm Lenke til kommentar
TSP Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg vet at dette er en relativt gammel tråd, men ønsker å vite om det er kommet opp noe nytt i saken, dette er det eneste jeg har funnet: http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn12605 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Det kommer jo en film som omhandler litt dette med biene som forsvinner. Husker ikke hva den het, men ligger en trailer på kulturo.no. Skal se om jeg finner den igjen. Den så spennende ut Lenke til kommentar
TSP Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Ja, filmen heter "The happening" og det var den traileren som minte meg på dette fenomenet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå