Gå til innhold

Angrefrist på kjøp av mobil?

Simen1

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en mobiltelefon (Ericsson T29) for noen dager siden fra en butikk i Trondheim. (telebutikken)

Men jeg er ikke særlig fornøyd med den:

- Små taster som er trege å skrive meldinger med.

- Ubehagelig lite display

- Den virker litt skjør (antenne og flipp)

- Den mangler T9 ved skriving av SMS.

(Kun en ting har jeg å skryte av: God tale og st.by tid.) Hva sier kjøpsloven om angrefrist (10 dager?) på kjøp av mobil? (Telefonen var sponset med Netcom YoungTalk 12mnd.)

Kan jeg levere telefonen innen 10 dager og få pengene tilbake og få fjernet bindingstiden?

Eller kan jeg levere den tilbake og kjøpe en annen telefon med litt mellomlegg?

Please svar fort.. (har kun noen dager igjen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angrefristen er 14.dager, men gjelder kun ved såkalt fjernkjøp. Hvis ikke butikken er greie, kan du få problemer med å bytte den. Noen butikker (f.eks elkjøp) har egne angrefrister som gjelder uansett (30. dager) - vet ikke om telebutikken har en slik ordning...

Hvis mobben din ikke har fått noen skader og butikken er grei, skulle det ikke være problemer å bytte den.

se forøvrig lovdata: http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldsok?b...=S%F8k&dep=alle

__

TV

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du kan bytte eller levere tilbake telefonen, men du sliter med Abb.. punkt 13.3 i kontrakten din sier at du må betale Netcom 1500 spenn hvis du sier opp før bindingstiden er ute.

Den er litt lei.. du kan heller ikke kjøpe ny telefon med ny bindingstid før det har gått min 6 mnd av bindingstiden.. (forutsatt at den er på 12 mnd og ikke 24 mnd)

Lenke til kommentar

Du kan bytte eller levere tilbake telefonen, men du sliter med Abb.. punkt 13.3 i kontrakten din sier at du må betale Netcom 1500 spenn hvis du sier opp før bindingstiden er ute.

Den er litt lei.. du kan heller ikke kjøpe ny telefon med ny bindingstid før det har gått min 6 mnd av bindingstiden.. (forutsatt at den er på 12 mnd og ikke 24 mnd)

Lenke til kommentar

OK, takk for tilbakemeldingene. Jeg har ordnet en avtale med butikken:

Jeg leverer T29'en til butikken, og får en T65 mot et mellomlegg på 800kr. (som er prisforskjellen på telefonene)

Abb. beholder jeg og bindingstiden er den samme. (nå 11 mnd. igjen)

Grunnen til at det har gådd en hel mnd. er at de ikke har fått T65'en på lager ennå.

Jeg er veldig fornøyd med avtalen, jeg får det jeg vil ha, og butikken tjener noen kr ekstra på å selge meg en dyrere tlf. T29'en ser ubrukt ut, og går ut i ordinært salg etter at den er nullstillt og sjekket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...