Balticthor Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 I have a problem with a -82 264. The problem is that it dosent get enough fuel.. i tryed replacing the fuel regulator with another used one.. but still the same symptoms:does not run properly on higher revs and load.. but when i try to block the retur hose it runs good on load and high revs,but poorly on idling. I have a suspision that the pump is not perfect running because it has a noticely high sound..but ofcourse, maby it can still deliver!? Any ideas?? or a website for diagnoses of the injection system? I have a fuel guage.. Ble på engelsk det der.. Trond. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Høres ut som målingen av inntaksluft/falsk luft.Vet ikke om det er luftmasse/mengde eller mapsensor på de. Lenke til kommentar
Balticthor Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Høres ut som målingen av inntaksluft/falsk luft.Vet ikke om det er luftmasse/mengde eller mapsensor på de. 8111893[/snapback] Det er k-jetronic.. mekanisk. Trødde det lå i bensintrykket jeg..siden den blir påvirket slik ved struping av retur.. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Haynes-håndboka til bilen min (SAAB 900) spesifiserer en metode for å teste bensinpumpa på 8-ventileren (CIS/K-Jetronic). Løsne returrøret fra bensinfordeleren, og tilslutt en slange fra bensinfordeleren til et litermål el.l. Plukk deretter ut releet til bensinpumpa, og koble terminal 30 og 87 sammen for å forsyne bensinpumpa med strøm (aner ikke om det blir det samme på Volvo). Når pumpa på en 900 8v har gått i nøyaktig 30 sekunder, skal den ha klart å levere minst 9dl bensin, om man har en trykkmåler man heller vil koble til systemet, skal trykket være rundt 3 bar/40 PSI. Jeg vet ikke om ca. de samme verdiene gjelder for en Volvo 264, eller om bensinpumpa tilføres strøm på samme måte, men det er kanskje noen på bilforumet.net som vet dette. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Hvis det er k-jetronic skal du løsne så du kan hjelpe luftspjeldet på luftmengdemåleren.Da speeder du med den ene hånden samtidig som du hjelper luftspjeldet opp med den andre hånden.På den måten bestemmer du selv hvor mye bensin som skal komme inn.Da merker du fort om problemet er i trykk/mengden eller om det ligger i den mekaniske innsprøytningen. Lenke til kommentar
joka Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) varmkjørings-regulatoren kan forårsake en slik feil.. les mer her: http://www.auto-solve.com/mech_inj.htm edit: her er en god forklaring på bosch k-jetronic, riktignok til granada men er i prinsippet lik på de fleste k-jetronic biler. http://www.jorgen.tronderford.com/norske/m...tro/k_jetro.htm Endret 9. mars 2007 av joka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå