Dingy Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Har installert Vista. Kjører det på 1 GB ram, 2600+cpu og radeon 9800 pro (ja, jeg vet, egentlig litt for treigt system for vista, men det er ikke problemet.) Problemet mitt er at jeg plutselig har en page file/memory usage på 900+ mb og 56 (!) processes running. Når jeg går på "Processes" så er det 19 programmer på lista (hvorav 3 av dem er jo ATI), hvor pokker kommer de andre 37 "processene" fra?? Og når jeg legger sammen all "memory" usage'n på lista, så ender jeg nærmere 100mb enn 950(!)mb... så mitt spørsmål er: hvor pokker er de andre "processene" som spiser opp alt jeg har av ytelse? .... hvorfor er de ikke på lista? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Vista bruker en del minne. Trykk på "Show processes from all users" hvis du vil se hvilke prosesser det er snakk om. Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 ok, takker, da kom de opp... det var da svært til mange prosesser som trengtes å kjøre da... lurer på om ikke det blir tilbake til gode gamle XP frem til det blir ny maskin... Lenke til kommentar
H80 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Vista er litt annerledes enn XP i og med at det faktisk tar i bruk minnet, i stedet for å la det ligge der ubrukt. Det betyr ikke nødvendigvis at du får så mye mindre minne tilgjengelig til programmer/spill. Det at Windows bruker 900 MB "idle", betyr ikke at du bare har 100 MB igjen til programmer/spill. Når det er sagt, ville jeg nok hatt minst 2 GB minne i en PC som kjører Vista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå