Gjest Gjest_gutten_* Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hei. Jeg vil påstå at jeg har ganske lys stemme for å være 16, snart 17. Noen som vet hvordan jeg får grovere/mørkere stemme? Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hei. Jeg vil påstå at jeg har ganske lys stemme for å være 16, snart 17. Noen som vet hvordan jeg får grovere/mørkere stemme? 8111482[/snapback] er vell umulig det? Regner med at det er bare å vente på stemeskifte vist du ikke har hatt det da. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_gutten_* Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Har hatt stemmeskifte . Men syns enda den er veldig lys. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hehe, vel ryktene sier at masse sigaretter og masse whisky skal gjøre susen, men vil under ingen omstendigheter anbefale noen å prøve ut dette da de oppnådde resultater trolig vil bli svært ødeleggende for helsa. Mørkere stemme kommer gjerne med alderen, vent et par år og saken er biff. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Stemmen din er lys fordi stemmeleppene i strupehodet er korte og lette. Med puberteten vokser de i lengde og masse, og blir i stand til å vibrere med lavere frekvens. Dette fører til dypere stemme. Man kan til en viss grad også selv aktivt legge stemmen lavere, men siden rekkevidden til syvende og sist avgjøres av fysiske egenskaper, er det ikke så enormt mye å hente her. 1 Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Nå er det ikke alle som får mørk stemme når de blir menn. Jeg har møtt p åen mann som hadde usanslynlig lys stemme, jeg trudde han bare tulla først. jeg blei litt forskrekka. Jeg trur ike du kan gjøre noe med det. ta heller å godta at du er like annerledes som alle andre. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg har ekkelt lys stemme, men kan vel egentlig ikke si at det plager meg så veldig. Har aldri merket noe til noe stemmeskifte heller, oppskrytte greier. Er 19 år, så det burde vel ha kommet. Hadde hårete og jævlig kropp (og alt annet som hører til puberteten) tidlig i 8. klasse. Mulig stemmeskifte ikke var tiltenk meg i utgangspunktet... 1 Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Over vt så har jeg en forferdelig mørk stemme, men irl så snakker jeg helt fint. Hvis jeg hører stemmen min på opptak så synes jeg den høres så forbanna skutt ut Aldri likt å høre stemmen min... Lenke til kommentar
DNA Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Hei. Jeg vil påstå at jeg har ganske lys stemme for å være 16, snart 17. Noen som vet hvordan jeg får grovere/mørkere stemme? 8111482[/snapback] Selv om du sier du har hatt stemmeskifte, kan det hende det ikke er helt ferdig enda. Eller at du alltid vil ha lys stemme Endret 9. mars 2007 av DNA Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Prat i capslock. Så et program om instruktører fra hæren i USA (japp), de hadde relativt dype stemmer og mente det kom fra at de ropte konstant nesten hele arbeidstia Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Det er i utgangspunktet vanskelig/umulig å trene stemmen dypere enn den er. Derimot er det mulig oppover. Som nevnt lenger oppe går det på fysiologien til stemmebåndene, hvor lange de er og hvor stor mulighet man har til å stramme/slappe av. Har sunget en del, og vet at om man begynner med det på en jevnlig basis (varme opp+synge to-tre timer, en til tre ganger i uka) og prøver å presse seg oppover eller nedover vil du ganske fort kunne komme dypere. Til et visst punkt, ditt naturlig dypeste leie. Etter det er det destruksjon av stemmen som må til, gå på knallfylla har funket for meg, røyking gir deg en grovere, om ikke så pen stemme, ellers kan en del sykdommer også gi deg dyp stemme. (TB, polypper eller kreft på stemmebåndet etc. Nasty stuff.) Om du aktivt prøver å synge dypt en time en gang eller to i uka og i tillegg tenker over å legge deg på et dypere stemmeleie enn du vanligvis gjør kan det godt hende folk vil tro at du har fått en dypere stemme. Ellers vet jeg at det er noen som rett og slett ikke får så dyp stemme, gode 1. tenorer er vanskelig å få tak i. På den positive siden kan du derfor notere deg at du er sjelden og at det finnes en del folk der ute som skulle ønske de hadde en så lys stemme 1 Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Begynn å røyke, så lærer du deg growling og lar den bli din vanlige stemme. Gratulerer. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Masse whisky og sigarer som inntas samtidig (gjerne med venner i et mørkt rom mens dere spiller poker) gjør susen om ca 10år. Hvis du vil ha noe mindre helse skadelig så kan du kore med mørk stemme noen ganger om dagen i 1-2 år. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Begynn å røyke, så lærer du deg growling og lar den bli din vanlige stemme. Gratulerer. 8116514[/snapback] Aww yea, skulle si det. Blitt mer hes etter jeg har growla etter DM sanger delvis på kødd(og mye røyking). Høres bedre ut IMO. Endret 9. mars 2007 av Bundy Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Kjør denne klassikeren et par ganger om dagen: Growl Karaoke Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Et veldig godt eksempel på en kjendis som har lys stemme er Stein Erik Ulvund (No offence til han), men det er rett og slett noen som får gener som sier at man ska være lys i målet! Jeg kom på en annen faktor for at folk blir lys i målet. Er du blitt kastrert før du kom i puberteten, kan faktisk dette også ha noe å si. Men jeg tror ikke du skal tenke så mye over hvordan stemmen din høres ut. Jeg har lært at selv om jeg ikke liker å høre min stemme, fordi den er rar så er folk vant med å høre den, å da tenker de ikke noe mer over det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå