Zandmann Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Går det ann å bruke dette kortet til ATA tilkobling? Eller må jeg bytte ut harddisker og cdrom som bruker ATA tilkoblinger? Hovedkortet! Skulle hatt et kort som funker med ATA og SATA tilkoblinger, og som kan funke sammen med dualprosessor.. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 De fleste nye kort har bare 1 ide kontroller som du som du kan koble til cd eller harddisk som bruker ata. Det er også en ide kontroller på kortet du linker til. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Dette hovedkortet støtter SATA og ATA tilkoplinger. OG Duel Core Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 De fleste nye kort har bare 1 ide kontroller som du som du kan koble til cd eller harddisk som bruker ata. Det er også en ide kontroller på kortet du linker til. 8111506[/snapback] Man kan kjøre 2 ATA- enheter på samme kontroll da Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Ja som master og slave, dette setter du opp med jumper bak på cd\dvd spiller og harddisk. Lenke til kommentar
Zandmann Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Ok! da vil jo det kortet funke bra siden trenger i utgangspunktet bare å koble til harddisken, og kanskje en cd spiller hvis det funker.. Vet du hvor lenge siden ram ble DDR2? siden er usikker på om det sitter ddr1 eller ddr2 i pcen jeg bruker nå. Bygget pcen jeg har vil oppgradere sommeren 2004 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Prøv å se med programmet "home everest", eller se på RAM- brikka Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Vil tro att det er ddr ram du har i pc'en. Det står kansje på ram brikkene om det er ddr eller ddr2. Disse er fysisk ulike, ddr er 184 pin mens ddr2 er 240 pin. Lenke til kommentar
Zandmann Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Ok! Har ikke pcen her akkurat nå, så får ikke sjekka hva slags ram som sitter det.. Er bare litt irriterende hvis jeg ikke kan få brukt rambrikkene som sitter i den, siden jeg har 1gb ram i den, noe som er litt dumt å f.eks bare kaste etter min mening.. når kom ddr2 ram på markedet? for kom det etter 2004 så er jo det sikkert at jeg må kjøpe inn mer nye ram brikker også.. Noen som vet om jeg kan få solgt unna et hovedkort, amd 64 prosessor 1.3ghz og 1gb ram og isåfall hva jeg kan få for dette? Endret 8. mars 2007 av Zandmann Lenke til kommentar
meeg Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Du har jo også ASRock 4CoreDual-VSTA som tar både DDR og DDR2 (men ikke samtidig). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå