Gå til innhold

Litt lyssterk HD-projektor til film og spill

Anbefalte innlegg

Hei, skal ha en HD-projektor som i hovedsak skal brukes til film, spill og litt tv-titting, skal spille xbox360, og kanskje PS3 senere. Har en gammel Davis CinemaTen DLP fra før og er storfornøyd med fargene og bildekvaliteten når den kobles til pc med vga kabel. Har sett på blant annet Hitachi PJ-TX300, men er ikke like imponert over fargene, selv om den ellers er overlegen.

Projektoren skal stå i ett hvitt rom med noen vinduer som skal ha lystette rullegardiner med en list rundt kanten for å stoppe alt lys. Tenkte jeg kanskje skulle ha grått lerret, projektoren må derfor være litt lyssterk, kan gjerne ha "dimming". Må ha en DVI\HDMI kontakt. Bør være stille.

Prisen bør ligge i 10 000kr området.

Endret av MagE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TX300 skal ha mer korrekte farger en CinemaTen, og du vil nok ikke finne projektorer hvor fargene er vesentlig bedre enn TX300 i samme klasse. Jeg kan jo nevne at i denne klassen (720p LCD til omkring denne prisen) er det Epson TW700 som blir regnet som den beste projektoren. Når du sier 10000, er det med lerret, kabler, takfeste etc? Dette er ting som fort spiser opp store deler av et såpass trangt budsjett. BenQ PE7700 har falt i pris, og billigste i prisguiden koster kr 7600. Den kan kanskje være aktuell? Du har jo DLP, og har sett LCD, og jeg vet ikke om du har noen preferanser her? Regnbuer, screendoor osv.

Jeg oppgraderte selv fra CinemaTen til PE7700 for en tid tilbake. :)

Lenke til kommentar

Takk for svar.

10 000kr var for bare projektoren, kan være litt høyere. Selv synes jeg CinemaTen har mye behagligere og bedre farger, men det kan hende jeg bare har sett feil filmer på TX300. Hva mener du med regnbuer og screendoor? DLP er vel en klart bedre teknologi enn LCD?

Lenke til kommentar

Har sett litt rundt på nettet og fant en BenQ PE8720 til 13.399kr på avshop.no.

Er dette ett bra kjøp? Hvordan er denne iforhold til f.eks. Hitachi TX300 og Epson TW700? Hadde satt pris på noen erfaringer.

Lenke til kommentar

8720 er et bra kjøp, hvis du er villig til å strekke budsjettet såpass. Nettdata har den til 13000, og de får mye skryt for god service. Jeg har en slik selv. Bildemessig er den nok et par hakk over de andre du nevner. Ulempene er stor fysisk størrelse/vekt, relativt lang kastelengde og kun vertikal lens shift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...