Gjest medlem-82119 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 En del av problemet er at endel tankeløse foreldre benytter seg av muligheten til å skaffe ungen et gratis leketøy i form av et levende dyr som så går for lut og klaldt vann inntil den dumpes når ungen blir lei av leketøyet. Siden dommer er offentlige, så kan jeg jo legge ut denne saken fra Kristiansand: Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 En del av problemet er at endel tankeløse foreldre benytter seg av muligheten til å skaffe ungen et gratis leketøy i form av et levende dyr som så går for lut og klaldt vann inntil den dumpes når ungen blir lei av leketøyet. Siden dommer er offentlige, så kan jeg jo legge ut denne saken fra Kristiansand: Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 En del av problemet er at endel tankeløse foreldre benytter seg av muligheten til å skaffe ungen et gratis leketøy i form av et levende dyr som så går for lut og kaldt vann inntil den dumpes når ungen blir lei av leketøyet. Siden dommer er offentlige, så kan jeg jo legge ut denne saken fra Kristiansand: Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 En del av problemet er at endel tankeløse foreldre benytter seg av muligheten til å skaffe ungen et gratis leketøy i form av et levende dyr som så går for lut og kaldt vann inntil den dumpes når ungen blir lei av leketøyet. Siden dommer er offentlige, så kan jeg jo legge ut denne saken fra Kristiansand. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 En del av problemet er at endel tankeløse foreldre benytter seg av muligheten til å skaffe ungen et gratis leketøy i form av et levende dyr som så går for lut og kaldt vann inntil den dumpes når ungen blir lei av leketøyet. Siden dommer er offentlige, så kan jeg jo legge ut denne saken fra Kristiansand: Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 En del av problemet er at endel tankeløse foreldre benytter seg av muligheten til å skaffe ungen et gratis leketøy i form av et levende dyr som så går for lut og kaldt vann inntil den dumpes når ungen blir lei av leketøyet. En annen sak, som faktisk endte med dom, stod omtalt i VG Fredag 16. Februar 2007. I saken ble Bjørn Andor Holthe Myhre fra Hånes i Kristiansand dømt bl.a for brudd på dyrevernsloven, etter at han 18. Juni 2005 steinet Ole Petter og Carina Hultin Dahlmanns katt "Lulu" til døde. Dommen ble på bot på 4000 kroner samt dekning av saksomkostninger på rundt 20000. Slike saker har en strafferamme på 3 år, og jeg kan ikke tenke meg hva som skal til for å få så store straffer når så grov dyretortur som vi her leser om i verste fall har endt med en bot på 4000 og saksomkostninger. Bedre enn ingenting, selvsagt, men fortsatt for mildt etter mitt syn. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 hmmm" ny rekord i dobbelposter på gang! Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Her i den vestlige verden har vi det så forbanna bra at vi bryr oss mer om dyr enn våre medmennesker som ikke er like heldige som oss selv. 8112907[/snapback] Bryr meg mer om katten min som jeg har hatt en del år enn én tilfeldig person fra Elfenbenskysten, eller Roger Johnny som ligger på Karl Johan og tigger penger til neste skudd, som jeg aldri har møtt og sannsynligvis aldri kommer til å møte. Rart? Mange som dreper dyr er jo enda sykere i hodet enn de som dreper mennesker, da folk som dreper mennesker ofte gjør det i selvforsvar. Folk som dreper dyr gjør det neppe i selvforsvar, med mindre det er snakk om en leopard eller en bjørn - men de holder seg stort sett i dyreparken i Kristiansand. Men, jeg sier ikke at det er ok å kverke mennesker heller. Endret 10. mars 2007 av EvenT Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Alle som dreper dyr gjør seg egentlig ikke fortjent til å leve. Til alle de som har prøvd å putte dyr i mikroen, BRENN. Håper dere får et forferdelig liv. Endret 10. mars 2007 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Hva mener du om hvis et dyr skader mennesker, bør de bli fengslet da? 8112133[/snapback] Nå har det seg ofte slik at om et dyr skader ett menneske, så blir det avlivet! Da burde for f**n meg dette avskummet av noen kryp som våger å kalle seg mennesker blitt bura inne en stund, slik at de iaff får noe på rullebladet, og få saken kjent offentlig, med navn og bilde! Herregud, samfunnsstraff for strengt! Hva skjer oppi hodene på dommer og forsvar? Som kakemot sier her, de gjør seg ikke lenger fortjent til å leve! De kan brenne, som sagt.. De skulle vært torturert, eller i det minste behandlet på samme måte som de behandlet katten på! Endret 10. mars 2007 av Keltern Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Ble endel dobbeltposting pga at jeg forsøkte å legge til et vedlegg og så ble bare posten kopiert. sånn kan det gå.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå