Isbilen Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Da var det bekreftet: Tintin skal filmatiseres. Det har vært klart en stund at Dreamworks har sittet på rettighetene til en eventuell film, men nå skal altså planene settes ut i livet. Tintins fantastiske offisielle hjemmeside Tintin er definitivt en av de største tegneseriene gjennom tidene, og som blodfan fra barnsben av er man selvsagt bekymret. Det skal godt gjøres å gjøre ære på en så flott arv. Spielberg skal (kanskje) sitte ved spakene, men selv han har vist seg i stand til å drite på draget fra tid til annen. Uansett kunne nok reporteren vært i verre hender. Det er mye ved Tintin som ikke lar seg overføre til et annet format, men likevel tror jeg at serien er velegnet. Skulle det vise seg at filmen blir bra, vil det bli laget flere. Spørsmålet er hvilken historie som blir først ut. Mitt favorittalbum er kanskje Faraos sigarer, og som manusmateriale er den nok også blant de best egnede. Hvis man lykkes i å overføre den spesielle stemningen til det store lerretet, kan dette bli en fantastisk eventyr/spenningsfilm. Hva tror dere? Hvilket album ser folkens helst at finner veien til din lokale kinosal, og hvilke bør Spielberg la forbli 2D for all fremtid? Tintinalbumene i kronologisk rekkefølge: 1. Tintin i Soviet 2. Tintin i Kongo 3. Tintin i Amerika 4. Faraos sigarer 5. Den blå lotus 6. Det knuste øret 7. Den sorte øya 8. Kong Ottokars septer 9. Krabben med de gyldne klør 10. Den mystiske stjerne 11. Enhjørningens hemmelighet 12. Rackham den rødes skatt 13. De syv krystallkulene 14. Soltemplet 15. Det sorte gull 16. Månen tur-retur del 1 17. Månen tur-retur del 2 18. Det hemmelige våpenet 19. Koks i lasten 20. Tintin i Tibet 21. Castafiores juveler 22. Flight nr. 714 til Sydney 23. Tintin og picaroene 24. Tintin og alfabetkunsten (Hergé rakk aldri å gjøre dette ferdig ...) Det andre spørsmålet er selvsagt hvem som skal fylle hovedrollene. Vel så viktig som Tintin selv er kaptein Haddock - hvem kan passe i den lua? EDIT: Det ser ikke ut til å være helt sikkert hvem som skal regissere, men jeg har hørt tidligere at Spielberg har lyst, og det er vel han som bestemmer ... Endret 8. mars 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Heeey, tøft! Visste jeg ingen ting om. Elsker Tin-Tin. Har mange av tegneseriene, og har hele DVD-samlinga (i en nydelig blank metallboks). Gleder meg allerede. Lenke til kommentar
AngryPolarBear Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hehe, jeg var storfan av Tin-Tin som mindre. Har absolutt alle tegneseriene, bortsett fra den første og den siste. Men det er en stund siden jeg har lest gjennom dem. Mine favorittalbum var nok Tin-Tin i Kongo, i Amerika, Den Blå Lotus, Kong Ottokars Septer, Soltempelet og Tin-Tin i Tibet. Var aldri så stor fan av Måneferdene og Castafiores Juveler. Dessuten likte jeg ikke de to komiske detektivene så altfor godt. Tin-Tin er best når han er ute på spennende eventyr etter min mening! Hvem som kan spille Tin-Tin og de andre karakterenne? Har ikke peiling. Kanskje noen her har noen forslag? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Dupond og Dupont? De er jo geniale! Måneferd-tegneserien/episoden liker jeg godt, jeg. Den var ganske spennende. Visste ikke alltid hva som ville skje videre. En jeg ikke liker, er Den mystiske stjerne (mener det var den), hvor en komet lander i havet, og danner ei ny øy, som det skjer rare ting på. De kunne dratt den der mye lengre ut, og gjort den skikkelig flott. Den hadde et stort potensiale. EDIT: Uansett, hvem vil kunne egne seg som skuespillere da? Jeg kan ikke komme på èn eneste kjent skuespiller som passer til noen av dem. Kanskje vi må dra inn noen totalt ukjente typer. Endret 9. mars 2007 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Thend Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Ble det ikke lagd en Tintin-film på 60/70-tallet også? Mine favoritter er vel Den blå lotus, Månen tur-retur og Rackham den rødes skatt. Og jeg synes selvsagt de burde finne noen fransktalende skuespillere. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Jo, det ser slik ut: Tintin et le mystère de la Toison d'or Det ser ut som skuespillerne har kledd seg ut som tegneseriefigurene. Håper ikke den nye filmen blir sånn. Lenke til kommentar
AngryPolarBear Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Dupond og Dupont? De er jo geniale! 8112708[/snapback] Hehe, likte dem ihvertfall ikke som mindre. Ikke det at jeg har noe imot humor i serien, men jeg er ikke sånn veldig glad i folk som kun er stokk dumme. Derfor likte jeg Kaptein Haddock. En skikkelig hissig og alkoholisert type som bannet mye. Han må virkelig gjøres riktig. Men hvem kan spille en slik fyr? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Dupont og Dupond er nettopp slikt de bør vegre seg for å ta med i filmen uten store tilpasninger. Jeg tror ikke det ville funket å midt i en spenningsfilm ha to så tøvete karakterer som dem, det kunne fort blitt helt JarJar. Kanskje hvis man i stedet for slapsticken gjorde dem mer verbalt morsomme. Lenke til kommentar
agalate Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Dupond og Dupont? De er jo geniale! 8112708[/snapback] -snip- Derfor likte jeg Kaptein Haddock. En skikkelig hissig og alkoholisert type som bannet mye. Han må virkelig gjøres riktig. Men hvem kan spille en slik fyr? 8113452[/snapback] Gerard Depardieu kunne vært fin i den rollen Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Spielberg himself som Haddock . Neida. Håper kanskje på "Rackham den Rødes Skatt". En av mine personlige favoritter. "Tintin i Tibet", "Kong Ottokars Septer" og "Månen tur-retur" er også blant de jeg håper på. Tror egentlig ikke Spielberg selv kommer til å ha et hovedansvar for denne filmen, men en kan jo håpe. Tror det kunne ha blitt bra. Uansett bra at det er Dreamworks. De er meget flinke folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå