dannybe Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hei Jeg kunne trengt litt hjelp med OC av min nye maskin. Er klar over at det finnes mange tråder, men for meg som ikke har så bra peiling er det greit med litt hjelp fra folk som vet hva de driver med å kan hjelpe meg direkte. Har lest rundt men er VELDIG stress å plukke opp litt og litt info fra de forskjellige trådene Oki dette har jeg: intel c2d E6400 Kingston hyperX pc6400 512mb x2 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322259 Msi p965 Neo-f http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322929&view=tests 460w strømforsyning og x1900xt 256 Kan ikke noen gi meg litt tips om hva jeg skal sette de forskjellige på for å få en fin klokk?, for to dager siden så tok mitt gamle hovedkort og minne kvelden så jeg hadde satt pris på om noen kunne kommet med noen tips om hva jeg trygt kan sette mp osv i bios på (ja jeg herpa det med mine OC kunskaper) En kamerat av meg har samme cpu, samme hastiget på minne og han kjører 3ghz på stanard luftkjøling, har jeg noe sjangs på det? Takk for alle svar, ikke bli sure hvis dere mener jeg burde lest meg til det, for det har jeg prøvd men finner ikke info jeg føler jeg trenger.. PS: sitter her med maskinen nå så håper på raske svar :D Lenke til kommentar
dannybe Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) BUMP ok, dette har jeg gjort så langt satt cpu på 333 som er max på hk, satt minne på 4-4-4-12 2.0v 800mhz Har les at noen setter minne på 5-5-5-15 , er det noe jeg burde gjøre?`tåler minnet mitt det eller er det låst, er nesten litt redd for å prøve for jeg brant minne og hovedkort sist jeg prøvde leke meg med dette uten kunskap/ noe veiledning (var seff mye dårligere minne/hovedkort) sitter nå på 2640mhz ca, men lurer litt på om det er max? noen som kjenner til det hovedkortet jeg har? burde det ikke være mulig å komme høyere på en måte? takk for alle svar, hvis noen har samme hk og har klokket det før gi meg noen tips da edit: noen som vet om hvor jeg stiller 7x 8x og 9x på dette hovedkortet? håper det går for max nå er 8x 333 :/, håper på 9x333 hvis det er stabilt da Endret 9. mars 2007 av dannybe Lenke til kommentar
dannybe Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 ingen som vil hjelpe meg ? Lenke til kommentar
dannybe Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg har nå gjort følgene: Fikk oppgratert bios, kan nå gå til 500. 2,84ghz (355) minne 5-5-5-5-15 2.0v Er dette hva minne burde stå på? eller kan jeg få bedre resultater på 4-4-4-4-12 2.0v ? Når jeg klokka høyere opplevde jeg at spill osv fikk maskinen til å fryse helt, er det somoftest pga minne eller cpu? Hadde håpet å komme til 3ghz+ stabilt! Noen tips ? Lenke til kommentar
seatbelt Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 det er en meget svak strømforsyning for det kongeskjermkortet + overklokking. Jeg ville se inn i en single-rail 600W+ strømforsyning Først og fremst, når du har fått en bedre strømforsyning må du finne ut hvor langt hver av komponentene kan gå. Finn ut hvor mye FSB hovedkortet ditt tåler ved å sette CPUen på en lav multi. Gjør det samme med rammen, og så prosessoren. Så kombinerer du disse tre til å få den beste overklokken Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Tipper den PSUen holder helt fint jeg. Last ned memtest og sjekk for feil med minnet. Last ned Orthos for å sjekke for feil på CPUen. 5-5-5-15 er som oftest raskere enn 4-4-4-12 på de 965 kortene så kjør 5-5-5-15 du for at ikke minnet skal holde deg tilbake. Hva slags kjøler bruker du, og hvor mye volt og hvilke temperaturer får du på CPUen? Lenke til kommentar
dannybe Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Får hiper typeR 580 + en bedre vifte (håper jeg) på mandag, så da skal jeg se om jeg kommer lengre http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326877 Problemet mitt er at jeg ikke finner muligheten til å stille på volt på cpu + at jeg ikke finner noe sted jeg kan endre multi på den, mulig hovedkortet mitt ikke har det. Nå står minne på 5-5-5-15 2.0 og maskinen kjører stabilt på 2,84, men cpu ligger på 50c idle /65c load, så blir nok bedre med ny kjøling (har dette mye å si, så lenge den ikke blir ALTFOR varm?) kjørte med stock kjøler før... har jo oppdatert bios sånn at jeg kan gå opp til 500, men fant ikke multi/volt i bios nå heller noen som vet om en annen bios jeg kan bruke som enabler denne mulighten på mitt hovedkort? svar: allendale cpu (aner ikke om det er vanlig jeg) 2817mhz @ 352 x8.0 volt 1.3250 idle core i win 54/52 Endret 16. mars 2007 av dannybe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå