Glutar Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 rocker i Oslo Spektrum fredag 26. oktober 2007 kl. 19.30. Ingen support. Dørene åpner kl. 18.30. Slutt ca. kl. 23.00. Pris kr. 575,-/510,-. Max 6 billetter per privatperson. Reservasjoner til firma/gruppe: les mer. På arrangementsdagen kan billetter kun kjøpes direkte på Oslo Spektrums billettkontor. ehem Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Fy faen. Det er ikke mulig. Det skal faen meg ikke være mulig å ha så jævlig uflaks. Skulle ta flyet fra Trondheim til Oslo klokken 08.35 i dag tidlig, og tenkte at da hadde vi god tid, og kunne drive med litt forskjellig i Oslo på dagen før konserten startet. Kom på Værnes i halv åtte tiden, masse tåke. Flyet forsinket, flyet innstilt, flyet kansellert. Alle andre avganger stappfulle. Det er ikke mulig. Ikke noe Rush på meg i kveld... Har faktisk aldri tatt fly før, og denne ene dagen vi faktisk bestemmer oss for å ta fly til Oslo så er det bare dritt. Rush har ikke vært i Norge på nesten 30 år, og på grunn av noe forbanna tåke så gikk vi glipp av hele greia. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! FAEN! Lenke til kommentar
Steinvakt Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Fy faen. Det er ikke mulig. Det skal faen meg ikke være mulig å ha så jævlig uflaks. Skulle ta flyet fra Trondheim til Oslo klokken 08.35 i dag tidlig, og tenkte at da hadde vi god tid, og kunne drive med litt forskjellig i Oslo på dagen før konserten startet. Kom på Værnes i halv åtte tiden, masse tåke. Flyet forsinket, flyet innstilt, flyet kansellert. Alle andre avganger stappfulle. Det er ikke mulig. Ikke noe Rush på meg i kveld... Har faktisk aldri tatt fly før, og denne ene dagen vi faktisk bestemmer oss for å ta fly til Oslo så er det bare dritt. Rush har ikke vært i Norge på nesten 30 år, og på grunn av noe forbanna tåke så gikk vi glipp av hele greia. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! FAEN! Fy faen, ikke bra å høre sånt. Men kan ikke du prøve å rekke Helsinki konserten 29/10, hvis du fikk refundert billetten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Får ikke noen flybiletter som vi har råd til 2 dager før. Får prøve å få sett de på neste del av turneen. De skal holde på med Snakes & Arrows World Tour fram til sommeren, så det er vel fortsatt muligheter. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Ja, da var man hjemme igjen. Hva skal man si?! Rush i Norge er i seg selv en opplevelse. Hadde egentlig jekka ned forventningene mine litt etter å ha sett setlista siden jeg ikke er så glad i ny (85-07) Rush. Konserten lider dessverre av en del dårlige sanger som var rett og slett kjedelig. Likte heller ikke mix'en siden bassen knapt hørtes, f.eks under Sawyer/Bangkok. Virkelig synd med sistnevnte siden jeg virkelig ville høre Rico-roaret. Stemmen til Geddy begynner å bli skikkelig sur og han sleit virkelig med nevnte sanger. Nok negativt - herlig trommesolo som kom til rett tid når jeg kjeda meg som mest, med en påfølgende akkustisk 'Norwegian Bird' av Alex <3 Upåklagelig instrumentalt, men det jeg føler sangmessig er riffene som ofte uteblir. Det blir dessverre veldig mye likt. Veldig tøft med de små snuttene, spesielt South Park-delen, selv om jeg har sett den før. Det blir vanskelig å sette en karakter siden jeg ikke har sett dem før, og det i for seg var en stor opplevelse men jeg klarte ikke å holde interessen oppe konstant. Må også si jeg ble mektig irritert av å sitte på flanken av en rad - folk kom stadig vekk forbi meg og skulle ha seg øl. Mektig plagsomt. Ståplasser ftw Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 http://www.puls.no/14991.html *Legge seg ned og gråte* Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg synes konserten var veldig bra. akkurat som andre live-opptak jeg har sett av dem. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Bra konsert dette her. En av de mer minneverdige trommesoloer jeg har sett. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Fy faen. Det er ikke mulig. Det skal faen meg ikke være mulig å ha så jævlig uflaks. Skulle ta flyet fra Trondheim til Oslo klokken 08.35 i dag tidlig, og tenkte at da hadde vi god tid, og kunne drive med litt forskjellig i Oslo på dagen før konserten startet. Kom på Værnes i halv åtte tiden, masse tåke. Flyet forsinket, flyet innstilt, flyet kansellert. Alle andre avganger stappfulle. Det er ikke mulig. Ikke noe Rush på meg i kveld... Har faktisk aldri tatt fly før, og denne ene dagen vi faktisk bestemmer oss for å ta fly til Oslo så er det bare dritt. Rush har ikke vært i Norge på nesten 30 år, og på grunn av noe forbanna tåke så gikk vi glipp av hele greia. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! FAEN! Klart det er surt! Du kan jo satse på å se dem neste gang de kommer tilbake om tredve år... Lykke til! Synes selv konserten var drittøff! Har nå vært på Metallica og Dream Theater, så det var jo absolutt ikke det samme som de konsertene, men det var fortsatt drittøft! Synd det nesten bare var folk som var femti år og eldre, men sånn blir det vel når et band har holdt på så lenge som Rush. En virkelig uforglemmelig aften! Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 FAENTSTISK!! dette er en av de beste opplevelsene i mitt liv. helt klart. uten tvil. Natural science/tom sawyer/free will/yyz traff meg virkelig rett i hjertet. Under Tom sawyer var det nok en liten gledeståre å se i både min og min fars øyekrok det var god lyd, bortsett fra litt lav bass. det var gode sanger. litt mye nytt, men de nye sangene gjør at geddy får virkelig briljert med stemmen sin. er gledelig overrasket over stemmen. han sang litt surt av og til, men ikke så mye som jeg hadde forventet etter 60 konserter på noen få måner. Trommesoloen var elsk. Selv er jeg ønsketrommis, så dette var snacks! Noe som imponerte meg var lys-showet. det 5. mestselgene bandet i verden har virkelig rå til lys! alle laserene var tøffe, og de 5 "ufoene" var mektig imponerende. litt skuffende at tørketromlene måtte vike for ovner/varmeskap. En ting som irriterer meg ganske mye er pressedekningen av denne konserten. Hvis det ikke kommer noe på søndag/mandag blir jeg sint. Når Stones spiller er det 6 sider i alle avisene, i mange dager før og etter konserten. Når Rush spiller, for første gang på 29 år, skriver di om Idol! Rush er som sagt et av di mest solgte bandene i verden, så skulle tro det var aktuellt å skrive litt om denne episke konserten. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) FAENTSTISK!! dette er en av de beste opplevelsene i mitt liv. helt klart. uten tvil. Natural science/tom sawyer/free will/yyz traff meg virkelig rett i hjertet. Under Tom sawyer var det nok en liten gledeståre å se i både min og min fars øyekrok det var god lyd, bortsett fra litt lav bass. det var gode sanger. litt mye nytt, men de nye sangene gjør at geddy får virkelig briljert med stemmen sin. er gledelig overrasket over stemmen. han sang litt surt av og til, men ikke så mye som jeg hadde forventet etter 60 konserter på noen få måner. Trommesoloen var elsk. Selv er jeg ønsketrommis, så dette var snacks! Noe som imponerte meg var lys-showet. det 5. mestselgene bandet i verden har virkelig rå til lys! alle laserene var tøffe, og de 5 "ufoene" var mektig imponerende. litt skuffende at tørketromlene måtte vike for ovner/varmeskap. En ting som irriterer meg ganske mye er pressedekningen av denne konserten. Hvis det ikke kommer noe på søndag/mandag blir jeg sint. Når Stones spiller er det 6 sider i alle avisene, i mange dager før og etter konserten. Når Rush spiller, for første gang på 29 år, skriver di om Idol! Rush er som sagt et av di mest solgte bandene i verden, så skulle tro det var aktuellt å skrive litt om denne episke konserten. Wow, noen trenger å sjekke kilder før de åpner matkverna. 5. mestselgende bandet i verden?! Hvor har du det fra? Ifølge wiki har de kun solgt 40mill i verden og ligger i USA på 76.plass med 25mill solgte plater. Syns det ikke er så rart at ikke pressedekninga har vært større og å sammenligne Rush og Rolling Stones er litt teit. Men for all del, en liten notis hadde vel gjort seg i grunn. Endret 27. oktober 2007 av tjalla Lenke til kommentar
kirrern Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Det ble satt opp busser til Gardermoen fra Værnes. Endte selv opp med å ta en. Nådde konserten så vidt, men jeg kom frem i tide. Hva skjedde med deg siden du ikke kom med på en buss? Fy faen. Det er ikke mulig. Det skal faen meg ikke være mulig å ha så jævlig uflaks. Skulle ta flyet fra Trondheim til Oslo klokken 08.35 i dag tidlig, og tenkte at da hadde vi god tid, og kunne drive med litt forskjellig i Oslo på dagen før konserten startet. Kom på Værnes i halv åtte tiden, masse tåke. Flyet forsinket, flyet innstilt, flyet kansellert. Alle andre avganger stappfulle. Det er ikke mulig. Ikke noe Rush på meg i kveld... Har faktisk aldri tatt fly før, og denne ene dagen vi faktisk bestemmer oss for å ta fly til Oslo så er det bare dritt. Rush har ikke vært i Norge på nesten 30 år, og på grunn av noe forbanna tåke så gikk vi glipp av hele greia. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! FAEN! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Da vi fikk all info om hvordan situasjonen var, så hadde klokken blitt ca. 11. Buss til gardermoen tar vel rundt 7 timer, pluss eventuelle pauser. Da hadde vi vært på Gardermoen kanskje kl. 7 om vi hadde vært jævlig heldige, og så måtte vi ha kommet oss inn til sentrum derfra. Såklart, vi kunne kanskje ha rukket det marginalt med sinnsykt mye flaks. Greia er at dersom vi ikke hadde rukket det, så hadde vi brukt 2500 kroner på å dra til Oslo for ingen ting. Det er ganske mye penger for en student. Når vi gjorde det vi gjorde, så vil vi få refundert flybillettene, og dermed ha råd til å se Rush senere, nermere bestemt etter jul. Rush skal fortsette Snakes & Arrows World Tour til sommeren, og skal gjøre 45 konserter til etter jul. Jeg og samboeren har bestemt at vi skal bestemme oss for en by som ser interessant ut når Rush slipper resten av turnélista, og da ta oss en skikkelig ferie for å se Rush. Lenke til kommentar
Halvliter Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jaja, snakka med ein som tok taxi frå Trondheim, og blei skuffa av konserten... Dyr konsert! Eg er middels fornøyd, spektrumlyd, lite materiale frå den tidlige perioden og øltørste mannfolk... Lenke til kommentar
by-thor Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Er knallfornøyd! Syns de spilte med entusiasme og humor. Så de i Globen i 04, og de var ikke dårligere her i Spektrum. Fikk også med meg et herlig pre-party på Queens pub rett ved siden av. Med Rush på storskjerm ble det en genial oppvarming! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå