vihovde Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg har kjøpt en iPod Nano kopi på qxl.no. Hva gjør jeg? Selger skriver i annonsen at dette er en "iPod Nano Style" Mp3 spiller. Har i etter tid funnet ut at "Style" er set samme som en kopi Kommer jeg noe vei? Selger sier han ikke har gjort noe galt og at jeg må lese hva som står i annonsen. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg kan ikke alt om regler, men bilde og teksten sier jo at det IKKE er en Apple iPod. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 EID! Men, fra spøk til Halvor ... Du har nok ikke rett på en ny da det faktisk stod at det var en kopi i annonsen. Da bød du på en "iPod Nano Style" og ikke en "iPod Nano". Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Nå har du blitt grundig lurt. Style Betyr ikke kopi, det betyr stil. Det er ikke en iPod og om det står at det er det så er det svindel. Jeg holder meg unna qxl, for det er så utrolig mange luringer der. Qxl er heller ikke noe seriøst firma. Hadde det vært det hadde ikke disse selgerene fått lov til å selge falske produkter. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Det står ikke at det er en "iPod Nano" heller. Hvis jeg lager en sko som jeg kaller for "Superstar ala Even" (som egentlig bare er en sort søppelsekk som er lakket med bengalakk og dekorert med glitterspray) kan ikke kundene klage og si "Jeg trodde jeg bød på et par Adidas Superstar, hit me gryna". Klart; ingen person med en smule samvittighet ville gjort dette, men "Hey! Kjappe lettjente penger fra lettlurte folk.". Hva ga du for herligheten forresten? Edit Srkviefeil Endret 8. mars 2007 av EvenT Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Nå har du blitt grundig lurt. Style Betyr ikke kopi, det betyr stil.Det er ikke en iPod og om det står at det er det så er det svindel. Jeg holder meg unna qxl, for det er så utrolig mange luringer der. Qxl er heller ikke noe seriøst firma. Hadde det vært det hadde ikke disse selgerene fått lov til å selge falske produkter. 8111016[/snapback] Svindel er det nok ikke siden det var "iPod Nano Style" Slik jeg oppfatter det er det en mp3 spiller som ligner på en iPod Nano. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Ja, men nå har vel Apple egene rettigheter for produktene sine? Så det er vel ikke lov å selge noe som ligner på en Ipod Nano og med nesten samme navnet. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Han sier at det er Ipod Nano STYLE mp3 spiller, og det blir som å putte windows Vista style på XP og si det er windows XP, med vista style. Så du lurte deg selv og ingen andre. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Det står ikke at det er en "iPod Nano" heller. 8111099[/snapback] Står hvor? Litt vanskelig å vurdere dette uten å selv se annonsen. Eller at den ble litt bedre beskrevet. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Kan være denne annonsen, vedkommende selger flere med varierende kapasitet. Ut ifra denne annonsen vil jeg si at selger ikke har gjort noe galt. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Her har du den produsert av det kinesiske firmet Greatech ... De ser ut til å ha laget mye annet rart også, og det er ikke fritt for at designavdelingen er sparsomt bemannet, selv om mye av stæsjet så fint nok ut. Uansett, du kan jo prøve deg på at siden selger brukte ordet "style" og ikke et passende norsk ord, ble du lurt siden du ikke kan engelsk. Det eksisterer nemlig retningslinjer (dommer eller lover) om språk i sammenheng med varesalg, og det kan jo hende at noen av disse berører produktbeskrivelse. Det er uansett slik at alle produkter som selges i Norge skal ha skandinavisk bruksanvisning. Har den ikke det, har den en mangel. Med litt flaks kan du tvinge selgeren til å skrive bruksanvisning til deg, noe jeg ville kalt en søt hevn. Endret 8. mars 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Man kan jo se at det ikke er en iPod da ... Det sår ikke at det er en iPod Nano, men en iPod Nano Style. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Ja, men nå har vel Apple egene rettigheter for produktene sine? Så det er vel ikke lov å selge noe som ligner på en Ipod Nano og med nesten samme navnet. 8111252[/snapback] Det er da lov å selge noe som ligner på en ipod nano. Spilleren i dette tilfellet heter nok ikke "ipod nano style", hvis jeg har skjønt trådstarter. Mao. selger har nok sitt på det rene i dette tilfellet, det er du som ikke har lest annonsen skikkelig. Hvis det var bilde i annonsen, burde det ikke vært vanskelig å se. Neste gang, er det mye mer å hente hvis man kjøper på ebay. Har faktisk kjøpt akkurat samme spiller, bare med 4gb, til en langt hyggeligere pris på ebay. Endret 9. mars 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Timur Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Må huske på at man ikke har like gode krav/rettigheter i kjøpsloven som i forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Jeg kjøpte også en. Ipod Nano Look 4GB. Det viste seg at det var et memory hack på den, som gjorde at den viste falske 4GB, mens det i realiteten var 1GB. Er foruten dette fornøjd med spilleren. Fant dette ut etter å ha forsøkt å lagre "utover " 1GB mp3 at det ble problemer osv med mapper. Etter endel søking på nettet kom jeg over denne guiden som "fixet" problemet for meg. Utdrag fra nett siden: This guide is for you if: You've bought a mpx player larger than 2 GigaBytes capacity (eg 4GB, 8GB, 60GB, etc). Not limiting to larger than 2GB, smaller capacity (eg 512MB, 1GB, etc) players are also subjected to possible memory hacks. However, recently i've realised that the Actions chipset does support upto 4GB (2x2GB). Also, there were some unconfirmed news of genuine 4GB players. You just bought a new player. You are experiencing "Format Error" messages when adding or accessing music/videos on your player. You are experiencing frequent Player Restarts (hanging on the hourglass) when playing certain songs. Your player duplicates the music/video files that you add to it. Your player does not allow you to move/delete files that you have copied to it. Løsningen og mange andre tips finner du her: How To: Removing Memory Hack Kontaktet selger og ordnet opp oss imellom. Endret 13. mars 2007 av Master Chiun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå