Gå til innhold

Demontert 750, bytte taste-del m.m

Anbefalte innlegg

Min K750 har etter en litt ivrig rengjøring av joysticken, sluttet å reagere på tastene.

Noen taster fungerer innimellom, og hvilke som gjør det endrer seg for hver gang jeg blåser litt hardt ned i hullet rundt joysticken.

Tenkte derfor å åpne telefonen for å se om det var noe spytt e.l som ligger nede ved tastene og lager trøbbel. Vet jeg så noen guider på nettet tidligere hvor man ser hvordan man demonterer telefonen bit for bit. Noen som har link til disse?

Evt tips til hvordan man gjør dette? Skulle hatt telefonen operativ slik at jeg fikk lagt over all kontaktinformasjonen til en ny telefon.

Marzo

Endret av Marzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å demontere fronten på K750i er ganske kurrant. Trenger kun torx trekkeren og ett plekter eller lignende. Får kjøpt det meste på www.mytrendyphone.no

Har en stk som minner om en minidekkspak som er genial. å vist du finner noe lignende så kan jeg annbefale denne, men fungerer fint med plekter også.

Ikke ta av bakdekselet....da dette er ett H.....

Sannsynligheten for att kameradelen ryker da er stor.

Husk att du mister garanti på telefonen vist du har skrudd den opp selv. evt ta den med til ett veksted for skjekk.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Har nå lokalisert problemet.

Mobilen veksler mellom å ikke reagere på noen av tastene til å reagere på svært få. Og med andre funksjoner enn de skal. Feks er *-0-# tastene 7-8-9, når de reagerer.

Har åpna mobilen og prøvd å trykke direkte på tasteplata (uten knappene altså) og det samme skjer her med andre funksjoner enn de skal.

Kom over www.mobildelar.se hvor en ny slik del koster 125,- SEK

k750keyboardlight.jpg

Var veldig enkelt å bytte dette. Og fornuften sier at det er denne som i så tilfelle skulle være defekt? Noen med mobil erfaring som kan si noe på det?

Uansett er jeg i tvil om jeg vil levere inn mobilen til reperasjon (det er kanskje utelukket nå som den er åpnet) fordi jeg er avhengig av å hente ut informasjonen som er på den. MÅ ha ut alle kontaktene som er lagra på den, og dette vil i verste fall gå dunken hvis jeg leverer den inn?

Står med store bokstaver utenfor service skranken på Lefdal at kunden selv er ansvarlig for dette

Ble også intressert i å bytte til det mere stilige sølv dekselet som de selger på mobildelar.. Og så ha en greit backup mobil i ettertid.

k750skalsilver.jpg

Noen som har gode programmer til å redigere kontaktlister med? Eneste jeg har i tankene er outlook og syncronisering med de forskjellige telefonene!

Litt tungvindt, kanskje det finnes noe bedre?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Uansett er jeg i tvil om jeg vil levere inn mobilen til reperasjon (det er kanskje utelukket nå som den er åpnet) fordi jeg er avhengig av å hente ut informasjonen som er på den. MÅ ha ut alle kontaktene som er lagra på den, og dette vil i verste fall gå dunken hvis jeg leverer den inn?

Er vel litt seint nå, men her er et genialt programm som bl.a. kan ta backup av telefonboka! :thumbup:

http://www.fjsoft.at/download.php?id=1

Hjemmeside: http://www.fjsoft.at/en/

Lenke til kommentar

Kan jo fortelle hvordan jeg løste saken for flere som skulle ha samme skjebne. Kom over programmet som X-Fiesta tiper om her, MyPhoneExplorer.

Ved hjelp av dette programmet kan man som han sier ta backup av innhold på telefonen. Meldinger og kontakter.

Man har også en genial tilleggs funksjon hvor man kan styre tastene til telefonen via datan. Får opp et vindu likt tastene på telefonen.

Slo av sim kort sperren på en annen telefon og starta opp telefonen og fikk sendt over alt jeg hadde på den gamle til den nye via bluetooth.

Brukte reklamasjonsretten og fikk bytta joystick og tastatur på telefonen, samt de oppgraderte softwaren. Telefonen er nå som ny! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...