Neddo Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hei Oppgraderte pc min nettopp: Kabinett: Aerocool ExtremeEngine 3T B. Strømforsyning: Tagan Easycon 430W. Hovedkort: Asus Mainbord S-755 nForce680iSLI ATX. Prossesor: Intel CPU Core 2 Duo E6600 2,40GHz. Minne: 2 x Apacer 1.0GB PC-667 DDR2 PC5300. Skjermkort: Asus VGA-Card nVidia 8800GTS 320MB. DVD-Brenner: NEC DVD recorder ND-3520A. Harddisk: 3 Stk (SATA, totalt 1,5 TB). Kjøyre Windows Xp på den no men bruker den ein del til speling og og ser på film, surfing osv. Det eg lure på e om eg skal legge in på Vista Ultimate på den om det blir noke bra ytelse på den eller?? (tenkte litt på DirectX 10) Pris ha ikkje noke og seie har XP lisenser og får Vista Ultimate lisenser gratis og lovlig. Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Kjører selv Vista Home Premium, og det fungerer utmerket til alt annet enn spill, hvor XP foreløpig er i en klasse for seg selv. Så hvis spilling er veldig viktig for deg er nok XP det beste valget foreløpig, men til andre oppgaver fungerer Vista utmerket! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 hvis du spiller, ville jeg ventet med å gå over til vista. hvis det er kun dx10 det går på, så er det ingen spill per dags dato som støtter eller bruker dx10. så vidt jeg vet er crysis det første spillet som kommer til å bruke dx10 og det kommer ikke før til høsten igjen. Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Ka som er mest problem med? spiller mest Oblivion og litt andre so ikkje er so veldig gamle spel. Kjøper mest ny spel for det meste. Endret 8. mars 2007 av Neddo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 du kan eventuelt teste da, og vis det ikke går legge inn xp igjen. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Bruker Vista på alle PCene mine, jeg. Ultimate funker fett med spill, så lenge du har 2GB RAM eller mer pluss et godt skjermkort. Jeg kjører bla. Dark Messiah på fullt i Vista, uten problemer i det hele tatt - alle andre spill funker også meget tilfredsstillende. Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Bruker Vista på alle PCene mine, jeg. Ultimate funker fett med spill, så lenge du har 2GB RAM eller mer pluss et godt skjermkort. Jeg kjører bla. Dark Messiah på fullt i Vista, uten problemer i det hele tatt - alle andre spill funker også meget tilfredsstillende. 8111692[/snapback] kjører E6600, 2GB RAM, 7900GT BF2 = Treigt CSS = verdensrekord i artifakter Disse problemene eksisterte ikke under XP Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Bruker Vista på alle PCene mine, jeg. Ultimate funker fett med spill, så lenge du har 2GB RAM eller mer pluss et godt skjermkort. Jeg kjører bla. Dark Messiah på fullt i Vista, uten problemer i det hele tatt - alle andre spill funker også meget tilfredsstillende. 8111692[/snapback] Ka hardware har du? Kjøpte meg 2 gb med minne no (DDR2, 667MHz) og det ny "nVidia 8800GTS 320MB" skjermkorte. Lenke til kommentar
nero78 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Hei Oppgraderte pc min nettopp: Kabinett: Aerocool ExtremeEngine 3T B. Strømforsyning: Tagan Easycon 430W. Hovedkort: Asus Mainbord S-755 nForce680iSLI ATX. Prossesor: Intel CPU Core 2 Duo E6600 2,40GHz. Minne: 2 x Apacer 1.0GB PC-667 DDR2 PC5300. Skjermkort: Asus VGA-Card nVidia 8800GTS 320MB. DVD-Brenner: NEC DVD recorder ND-3520A. Harddisk: 3 Stk (SATA, totalt 1,5 TB). Kjøyre Windows Xp på den no men bruker den ein del til speling og og ser på film, surfing osv. Det eg lure på e om eg skal legge in på Vista Ultimate på den om det blir noke bra ytelse på den eller?? (tenkte litt på DirectX 10) Pris ha ikkje noke og seie har XP lisenser og får Vista Ultimate lisenser gratis og lovlig. 8110628[/snapback] Ytelsen kommer ann på driverne. Produsentene er ikke akkurat kjappe med å få ut nye drivere. Synd egentlig. Men om noen måneder så vil ytelsen være over XP. Dessuten vil mange vente på SP1 da ytelsen kommer til å gå endel opp generelt på systemet. Ta til eksempel nvidia og ati som begge sliter enormt med å få ut skikkelig drivere. De klager på at Vista har oppgradert til en mye mer omfattende driver modell så det vil ta litt tid før de får lagt over. Når jeg installerte vista 30.jan så funka spill utrolig dårlig. Prøvde half-life og det bare hakka i samme oppløsning som i XP hvor det gikk bra. Har kommet endel nye BETA drivere og ytelsen har gått opp ganske mye, men langt fra XP ytelse. Men som sagt så er det bare BETA enda og noen måneder blir det nok bra Ellers til alt annet som film osv funker Vista helt utmerket. Jeg syntes det er mye mye mer enkelt og godt å bruke i forhold til XP. Jeg bruker mye media (mediacenter, player, mp3, HD osv osv) og da er Vista en drøm. Kjører også blueray/HDDVD rip's uten problem. Har en p3 3,4ghz med et gfx7800gt kort. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Bruker Vista på alle PCene mine, jeg. Ultimate funker fett med spill, så lenge du har 2GB RAM eller mer pluss et godt skjermkort. Jeg kjører bla. Dark Messiah på fullt i Vista, uten problemer i det hele tatt - alle andre spill funker også meget tilfredsstillende. 8111692[/snapback] kjører E6600, 2GB RAM, 7900GT BF2 = Treigt CSS = verdensrekord i artifakter Disse problemene eksisterte ikke under XP 8112999[/snapback] Helt lik HW som deg. Har klokka CPU til 3.4GHz. Nyeste drivere er jo selvfølgelig et must, så jeg går virkelig ut i fra at du hadde/har det. Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Får ta og teste ut Vista Ultimate og viss ikkje e so bra so får eg gå tilbake til Xp. Får lisenser i slutten an mnd kansje dei har komt med noke bedre drivara då. Takk for hjelpen Endret 10. mars 2007 av Neddo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå