Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bygging av hylle til TG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har begynt å tenke på bygging av hylle til TG? Jeg satt og lekte meg litt i sketchup i dag:

Platene skal være minst 1-2cm pga hylla får mye vekt på seg, pc, skjerm, brus osv :p

Bilder:

8109955[/snapback]

Tøft, men ka skal du ha i dei boksane, så holder oppe hylla? skal du ha skuffer? skap?

Lenke til kommentar

Hehe, det er kabinettene :wee:

Fant ingen kabinetter (som virket) til verjson 6 av sketchup så jeg lagde bare noen grå bokser.

Under så er det en plate, men man ser den ikke. Tror jeg kommer til å gjøre platen under skjermene brede slik at kabintettet får mer støtte.

Vi er 4 stk nå, så hylla blir muligens dobbelt så lang :) Og hvis penge strekker til så blir den kanskje dobbelt så høy? :wee:

Lenke til kommentar
Så jo skikkelig bra ut dette :) Men smart å finne på en løsning istede for å la den "plata" ligge oppå kabinettene?

8129022[/snapback]

Ja, men problemet er at vi kan ikke ha med ALT for mye materiale :p Hehe. Vi bor tross alt 8 timer i fra hamar, og vi må derfor ta buss eller tog. Men burde jo forsåvidt ikke være noe problem å flatepakke alt. :hmm:

Lenke til kommentar

Har laget et bord oppsett for en stund sia, som dere kan få bruke hvis dere vil..

Tror måla er et par mm uriktig ellerno, men det spiller vel ingen rolle.. ;)

http://www.sendspace.com/file/lxtcb5

Den ser slik ut:

post-79831-1173632480_thumb.jpg

Her er noen litt eldre bilder av hylla jeg skal lage også:

Det som skal være der, som ikke er blitt laget hittil er: Lyskastere, som skal lyse i taket på vikingskipet.

Skap foran lagringsplassen(helt til høyre)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

5.png

4.png

3.png

2.png

1.png

6.png

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312

Jeg har vært hos pappa i helga og da ble det bygging av hylle. Vi ble ikke helt ferdige men sån ser det ut nå:

post-110022-1173636606_thumb.jpg

Ble veldig fornøyd med løsningen vi kom opp med på låsen.

post-110022-1173636737_thumb.jpg

Vi mangler plate bak, men det tar vi neste pappahelg, også må jeg finne ut hva jeg skal male på siden.

den ble ganske tung, men pappa hadde kjøpt hjul så jeg kan snu den opp-den og trille den.

edit: skrivefeil

Endret av Slettet+312
Lenke til kommentar
Jeg har vært hos pappa i helga og da ble det bygging av hylle. Vi ble ikke helt ferdige men sån ser det ut nå:

post-110022-1173636606_thumb.jpg

Ble veldig fornøyd med løsningen vi kom opp med på låsen.

post-110022-1173636737_thumb.jpg

Vi mangler plate bak, men det tar vi neste pappahelg, også må jeg finne ut hva jeg skal male på siden.

den ble ganske tung, men pappa hadde kjøpt hjul så jeg kan snu den opp-den og trille den.

edit: skrivefeil

8130383[/snapback]

Ikke lag bakplate på hele... Da blir jeg så innestengt :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312

hehe skal bare ha bak hyllene, også litt helt nederst til å holde i når jeg skal trille hylla ;)

edit: sån:

post-110022-1173638506_thumb.jpg

Endret av Slettet+312
Lenke til kommentar

I dag så skulle jeg hjelpe mormor å kasta noe hageavfall på søppla. På søppla så har de containere med masse rart, jeg tenkte, materiale er dyrt, så jeg kan jo ta en titt nedi en kontainter som det er tre i. Tror dere ikke jeg fant 2 plater som var AKKUART i den størrelsen vi trengte? Hehe.

Så i dag så ble vi ferdige med hylla:

post-42881-1173913412_thumb.jpg

Den ser rar ut - ja. Men under så skal det være tastatur og mus. Oppå skal kabinettene og skjermene stå. Og oppå kabinettene så skal vi legge en plate helt løst, som bagasje osv kan ligge på. Se tegning over for å se hvordan det blir :)

EDIT: Glemte å nevne at vi lakkerte hylla svart også.

Endret av fUzZy^
Lenke til kommentar

Jeg bygget hyllen min i dag (veldig lett siden den kan tas fra hverandre og monteres igjen på fem minutter), men jeg ville få et bilde av størrelse osv. Her er den.

post-90449-1174173276_thumb.jpg

Jeg er fortsatt ikke sikker om jeg skal ha PC-en over og skjermen under, eller om jeg skal prøve å ha både PCen og skjermen under slik at jeg har bedre plass. Hylla er 75 i lengde og 45 i bredde og 1 meter i høyde, så det gir meg ikke mye plass igjen på bordet for mus og tastatur.

Kostet meg heldigvis ikke ett øre.

Endret av Ernie2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...