Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

skal ha lan men mangler porter, svitch på dlink?

Anbefalte innlegg

Hei, broren min har planer om et lan men jeg har et problem, Vi mangler porter på Dlinken (4 porters, 1 ledig) og alle (nesten) bruker kabel. Jeg kan låne en svitch men jeg vet ikke om det vil fungere/fungere bra.

Opsettet blir sann:

->Meg
             ->Wlan |
           /         ->Bruttern
D-Link -> |
           \
             ->Lånt svitch -> 7/8 brukere tilkoplet

ELLER

->Meg -> port ut til svitch -> 7/8 brukere
D-Link ->Wlan <
                ->Bruttern

Noen ideer til et nettverksopsett som kanskje kan fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle det ikke fungere? Du vil kanskje få littegrann høyere ping til servere via det trådløse i noen tilfeller. Skjønner ikke helt poenget med det nederste oppsettet da må jo pcen din stå på hele tiden og alle de 7/8 brukerne blir tilkoblet via din "bro".

Lenke til kommentar

Jeg måte bare forsikre meg fordi jeg eier ikke svitchen, det er en av jestene som eier og han kommer ikke før den dagen lanet skal foregå så derfor får jeg ikke testet om dette fungerer, ping på 20-40 er ikke noe problem og siden bare fattern har tilgang til D-Linken så likte jeg opsett to fordi pc en min står jo på 24/7 og det er ikke noe problem i det, tvert imot så får jeg kontroll over at de ikke kjører torrents, bearshare og limewire og ikke bruker opp bredbåndet så de andre får problemer.

Lenke til kommentar
Jeg måte bare forsikre meg fordi jeg eier ikke svitchen, det er en av jestene som eier og han kommer ikke før den dagen lanet skal foregå så derfor får jeg ikke testet om dette fungerer, ping på 20-40 er ikke noe problem og siden bare fattern har tilgang til D-Linken så likte jeg opsett to fordi pc en min står jo på 24/7 og det er ikke noe problem i det, tvert imot så får jeg kontroll over at de ikke kjører torrents, bearshare og limewire og ikke bruker opp bredbåndet så de andre får problemer.

8113533[/snapback]

hvordan vet du det? litt interessert, skal ha lan selv skjønner du? Har du noen båndbredde program fra pc, som du styrer switchen med? :thumbup:

Lenke til kommentar

8113533[/snapback]

hvordan vet du det? litt interessert, skal ha lan selv skjønner du? Har du noen båndbredde program fra pc, som du styrer switchen med? :thumbup:

8114518[/snapback]

Jeg vet bare at den trafikken som går via min pc skal kunne kontroleres via programmer, tror en vanlig brannmur som zonealarm skal kunne blokkere endel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...