Gå til innhold

Luftvifter, trenger de molex OG plug i hovedkort?

Anbefalte innlegg

Hei,

Problem 1.)

Driver å bygger min første maskin :w00t: og lurte på om noe annet enn CPU-vifta trenger å kobles inn i hovedkortet. Jeg har en 120mm hovedvifte bak, to 92mm på kabinettdøra, én 80mm bak HDD (eneste uten molex), og én vifte under foran.

Alle de har både molex (4-pin) og sånn 3-pin man kobler til hovedkortet bortsett fra den ene 80mm bak HDD. Trenger de andre å kobles til hovedkortet OG molex, eller holder det med én av delene? For hvis jeg kunne koble bare til én av dem hadde det vært best seff. =)

Problem 2.)

Kabinettet mitt følger med USB, Firewire, og to audio-jacks foran. USB og Firefire er det plugger til på hovedkortet, men jeg fant ikke noe sted i manualen hvor det stor at jeg kan plugge inn den audio-ledningen. Er det bare ikke noen intern audio-plugg på Asus P5N32 SLI Plus? Det er en plugg med 15 pins der, men det står ikke noe om den i det hele tatt i manualen. Ved siden av den på selve kortet, står det OPT_TEMP og ADH, men ingenting i manualen...

Legger ved et skjema om hvordan jeg har koblet strømmen.

skjema.gif

Manualen finner du her.

Takk for svar!

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Du trenger bare koble til den eine av strømledningene. Du får med to kontakter så du har litt valgfrihet :)

2) Ikke sikker. Bruker du integrert lydkort eller har du et eget PCI et?

Edit: Prøver å laste ned manualen din, men det tar visst en liten time :p

Endret av Maelwedd
Lenke til kommentar

1ste problem: 3 pins setter du i hk hvis du har kontakter for de og vil at du skal kunne overvåke rpm på viftene. Molex er bare hvis du ikke har flere 3pins og da blir de uten overvåking.

2nd problem: front audio bruker være en kontakt bakerst ved siden av pci plassene

prøvde også laste manual men ga opp

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar

Takk! Supre svar. Jeg har nok av 3-pins på hovedkortet, så da fester jeg de der, tror jeg.

Den pluggen jeg snakka om i 2.), sitter faktisk rett under PCI, men siden det ikke står i manualen, driter jeg i det. Jeg venter fortsatt på PCI lydkort, så da er det vanligvis en plugg der eller man kan feste front audio-en i?

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...