heismann Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg har nå en gammel telefon med kontantkort, og er ute etter ny telefon, samt å skaffe meg et billig abbonement, type Djuice Allstar, eller Telenor FriFiks. Hva kan jeg da kjøpe av telefoner, når det gjelder binding, etc..? Jeg ser at det er få nye telefoner jeg får kjøpt med disse abbonementene. Må jeg kjøpe en telefon helt uten abbonement, eller kan jeg kjøpe en telefon med kontantkort, og så videreføre kontant-abbonementet jeg har, og så bytte til f.eks. allstar, eller blir dette hindret fordi jeg da får ny bindingstid når jeg fornyer abbonementet mitt? I samme slengen, hvis noen da har noen bra forslag prismessig, til telefoner som har sånn ca. det man trenger, men ikke er altfor dyr, er det bare å si ifra! Jeg stiller ikke så altfor høye krav.. - På forhånd takk! Lenke til kommentar
Loko Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Det du kan gjøre for å få en telefon litt billigere er å kjøpe en operatørlåst telefon. Det vil si at telefonen er låst til telenor i 12 månder. Frifiks og allstar er abonementer man ikke kan få binding eller billigere telefon på. Du kan kjøpe en telefon med kontantkort-bundling for så å skifte over til frifiks/allstar. Det er ikke noe form for binding på kontantkort. Lenke til kommentar
heismann Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Okei, takk skal du ha! Så når det står at en kontanttelefon har binding, så er den ikke bundet til kontantkort, du kan altså bytte til andre Telenor-abonnementer? Digg! EDIT: Så hvis jeg kjøper f.eks. denne telefonen, så kan jeg bytte til Allstar/frifiks med en gang? Endret 8. mars 2007 av heismann Lenke til kommentar
Loko Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 i slike tilfeller så er det ikke binding på abonementet, men at telefonen er låst til operatør (telenor) i 12 månder. Så ja du kan skifte over til frifiks/allstar med en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå