Gå til innhold

Kult å snylte på sosialen?

Anbefalte innlegg

De som går på sosialen når de har muligheter til å gjøre noe annet skyter seg selv i foten. Dritkult å være 30 år, få akkurat til livets opphold (litt sånn som å få lørdagsgodt av mamma), dagens høydepunkt er å se om man vinner på automaten nede på tippesjappen på hjørnet, mens de som jobbet seg gjennom skole eller lærlingstiden er godt i gang med å betale ned boliglånet når de er 30, har penger til flere ferieturer i året osv, kan unne seg en god biff i ny og ne, gjerne en cognac etter maten også.

Ikke noe hamstring av first-price dasspapir der i leiren nei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drit kult.

8174513[/snapback]

Sett i lys av denne posten havner du glatt på samme nivå som posten du kritiserer, og da hadde det vært like greit å ikke sagt noe i det hele tatt. Jeg foreslår at en moderator tar en kjapp opprydning i tråden, slik at det blir en bedre tone for alle. :cool:

Lenke til kommentar

Drit kult.

Sett i lys av denne posten havner du glatt på samme nivå som posten du kritiserer, og da hadde det vært like greit å ikke sagt noe i det hele tatt. Jeg foreslår at en moderator tar en kjapp opprydning i tråden, slik at det blir en bedre tone for alle. :cool:

Skjønner ikke helt hvor du vil hen med det der?

Mener du at jeg er "barnslig" som skrev det? Eller kanskje du mener jeg er en "taper" pga det?

Eller kanskje du ser at jeg ikke mente det jeg skrev, noe som jeg vet sjeldent funker på nett-forum, nemlig sarkasme.

Som du da kanskje skjønner så liker jeg ikke folk som bare "snylter" på sosialen, ettersom det er andres skattepenger.

Hvis han kan kalle disse menneskene tapere (og jeg regner med han ikke tar forskjell på de som trenger sosial-støtte, og de som ikke gjør det? De er jo alle "tapere"?)

Kan vel jeg si at jeg synes han er patetisk med ett slikt syn?

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Så holder vi oss til saken og personlige diskusjoner kan dere ta på PM.

Det er faktisk slik i dagens "fattige" Norge at noen havner ufrivillig på sosialen.

Noen pga. havaret ekteskap, langtids sykemelding(etter rehab.) osv.

Å gå på sosialen er ikke noe man ønsker seg, normalt sett.

Satsene er så små at man bare eksistere uten noe meningsfullt liv.

ps. noen poster slettet.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvor du vil hen med det der?

Mener du at jeg er "barnslig" som skrev det? Eller kanskje du mener jeg er en "taper" pga det?

Eller kanskje du ser at jeg ikke mente det jeg skrev, noe som jeg vet sjeldent funker på nett-forum, nemlig sarkasme.

8180328[/snapback]

Sarkasme funker best etterfulgt av en smiley, ellers står vi i fare for (bank i bordet) å ta deg seriøst. ;)

Forøvrig anser jeg hverken deg eller b0nna for "tapere".

Som du da kanskje skjønner så liker jeg ikke folk som bare "snylter" på sosialen, ettersom det er andres skattepenger.

8180328[/snapback]

Der er vi helt enige.

Hvis han kan kalle disse menneskene tapere (og jeg regner med han ikke tar forskjell på de som trenger sosial-støtte, og de som ikke gjør det? De er jo alle "tapere"?)

Kan vel jeg si at jeg synes han er patetisk med ett slikt syn?

8180328[/snapback]

Posten b0nna svarte på sa at: "De som går på sosialen når de har muligheter til å gjøre noe annet skyter seg selv i foten." Jeg ser hvertfall et skille her mellom de som trenger sosialstøtte og de som ikke gjør det. Men jeg trenger strengt tatt ikke forsvare noen andre her i tråden, så dette får de svare på selv. Det jeg reagerte på var det å kalle en annen debattant patetisk, i mine øyne grenser dette til personangrep, og bør ikke forekomme på forumet. Du kunne heller sagt at du ikke var enig i meningene hans, eller formulert deg på en mindre provoserende måte.

Edit: Så Jarmo sin post etter jeg la inn innlegget mitt. Jarmo, om du føler innlegget mitt her blir for OT kan du slette det evt.

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Min harmløse post forsvant visst av en eller annen grunn..

Skiller selvsagt på de som virkelig har behov for sosial støtte og de som mottar støtte fordi de ikke gidder å jobbe. Sistnevnte gruppe fortjener ikke annet enn dritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...