WarpX Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Hvorfor noen ønsker å "utnytte" noe som gir så lite penger i lomma som sosialen, er for meg en gåte. 5k i støtte for bolig høres ut som Oslo-takster, der det å bo er svindyrt. Endret 9. mars 2007 av WarpX Lenke til kommentar
LindaChanett Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Haha denne i tråden har det faktisk blitt mer prat om den latterlige lønna mi enn om snyltekammeraten på sosialen :!: Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Skjønner godt at du føler deg snytt... du sliter dagen lang for å få ca. like mye som vennen din som ikke gjør en skit. Det er utrolig kjipt å vite det, men du får hvertfall arbeidserfaring... Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Det er utrolig kjipt å vite det, men du får hvertfall arbeidserfaring... Nettopp. Hun gjør det HELT frivillig, og kan når som helst droppe alt for å gjøre det samme som bekjenten. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg var selv nede på sosialen en gang da jeg studerte fordi jeg rett og slett ikek hadde penger til mat og sleit skikkelig med penger. Jeg ville da ned og spørre om jeg i det minste kunne få låne litt penger til å hjelpe meg over krisen. Fikk ikke en krone. Fikk ikke låne noenting som helst Jeg jobbet på trygdekontor en stund. Du skulle klagd til fylkesmannen. De kan ikke si nei til såkalt søknad om økonomisk nødhjelp så sant de ikke kan bevise at du har penger. Men det er begrenset hvor mange ganger du kan søke slik hjelp før de bokstavelig talt tar over hele økonomien din. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg hadde praksisplass gjennom arbeidskontoret i 1993 - 1994 og mottok da sosialstøtte utover pengene fra arbeidskontoret. Problemet for den søkende er at sosialloven har minstebeløp og maksbeløp som kan bevilges. Så har du lest sosialloven grundig og er flink og argumentere for deg kan du få noen lapper fra sosialen i tillegg til trygden fra NAV. Lenke til kommentar
LindaChanett Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Ja jeg vet godt at det er bare å finne ut hva jeg har rett på og gå ned på sosialen og argumentere så øra dems detter av. Men jeg synes ikke jeg skal måtte gå ned dit, før jeg virkelig må. Og så synes jeg det er litt flaut å stå der å nesten "tigge" penger . Har jo klart meg hittil så klarer meg nok litt til Lenke til kommentar
magicus Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Ja jeg vet godt at det er bare å finne ut hva jeg har rett på og gå ned på sosialen og argumentere så øra dems detter av. Men jeg synes ikke jeg skal måtte gå ned dit, før jeg virkelig må. Og så synes jeg det er litt flaut å stå der å nesten "tigge" penger . Har jo klart meg hittil så klarer meg nok litt til 8128239[/snapback] Pøh- flaut? Hva er det som er så flaut med å gå på sossen da? Det er mer flaut å jobbe på mcdonalds og stresse for å ta imot bestillinger til feitinger og drittunger. Det som er flaut er at du ikke krever det du har krav på når alle andre gjør det. Du taper penger på noe som du syns er "flaut". Gjør ikke meg noe at du syns det er flaut.. da blir det bare mer igjen i potten til alle oss andre som går der/kommer til å gå der. Gir det deg ikke en god følelse at du kan argumentere og bruke dine lovpålagte rettigheter og samtidig få penger? Eg antar vi mennesker er ulike... Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 [...]Gjør ikke meg noe at du syns det er flaut.. da blir det bare mer igjen i potten til alle oss andre som går der/kommer til å gå der. Gir det deg ikke en god følelse at du kan argumentere og bruke dine lovpålagte rettigheter og samtidig få penger? Eg antar vi mennesker er ulike... 8133071[/snapback] Ja, gjett om! Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 4120,- er vel noe sånt som kr. 25,- i timen... 8112316[/snapback] Kanskje hun er polsk. Hvor gammel er du btw? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Pøh- flaut? Hva er det som er så flaut med å gå på sossen da? Det er mer flaut å jobbe på mcdonalds og stresse for å ta imot bestillinger til feitinger og drittunger. Det som er flaut er at du ikke krever det du har krav på når alle andre gjør det. Du taper penger på noe som du syns er "flaut". Gjør ikke meg noe at du syns det er flaut.. da blir det bare mer igjen i potten til alle oss andre som går der/kommer til å gå der. Gir det deg ikke en god følelse at du kan argumentere og bruke dine lovpålagte rettigheter og samtidig få penger? Eg antar vi mennesker er ulike... 8133071[/snapback] Ikke kommet deg til Thailand enda? :!: Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Vi har vel alle opplevd en lengre eller kortere økonomisk knekk ? Selv husker jeg at jeg hadde ca. 50 kr igjen når sommerferien begynte etter første år på universitet. Jeg lærte noe av det. Lenke til kommentar
LindaChanett Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 4120,- er vel noe sånt som kr. 25,- i timen... 8112316[/snapback] Kanskje hun er polsk. Hvor gammel er du btw? 8140315[/snapback] Er 100 % norsk og 18 år. Praksisplass er no drit! Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Ja jeg vet godt at det er bare å finne ut hva jeg har rett på og gå ned på sosialen og argumentere så øra dems detter av. Men jeg synes ikke jeg skal måtte gå ned dit, før jeg virkelig må. Og så synes jeg det er litt flaut å stå der å nesten "tigge" penger . Har jo klart meg hittil så klarer meg nok litt til 8128239[/snapback] Pøh- flaut? Hva er det som er så flaut med å gå på sossen da? Det er mer flaut å jobbe på mcdonalds og stresse for å ta imot bestillinger til feitinger og drittunger. Det som er flaut er at du ikke krever det du har krav på når alle andre gjør det. Du taper penger på noe som du syns er "flaut". Gjør ikke meg noe at du syns det er flaut.. da blir det bare mer igjen i potten til alle oss andre som går der/kommer til å gå der. Gir det deg ikke en god følelse at du kan argumentere og bruke dine lovpålagte rettigheter og samtidig få penger? Eg antar vi mennesker er ulike... 8133071[/snapback] Her klager resten av landet på alle de helvetes avgiftene og skattene og så har vi sånne som dere,oppegående mennesker som ikke GIDDER å skaffe seg en jobb,bare fordi dere må ta til takke med en McDonald's jobb fordi dere droppet ut av vdg! Det er flaut at vi har sånne snyltere her til lands! Sosialen er der for folk som kommer i en vanskelig livssituasjon og trenger hjelp,ikke for giddalause folk som satser på karrierer der! Bare synd at det er disse karriere-klientene som får mest hjelp,mens de som trenger det får svi pga av sånne som dere! Lenke til kommentar
thrice Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Jeg har et forslag. Skaff deg jobb i en butikk eller noe. Du kan tjene en del på å jobbe på f.eks Dollys eller Peppes også. Også tar du kveldsskole og blir ferdig med VGS hvis du ikke har lyst til å ta det på dagtid med alle andre. Ei vennine av meg gjør det nå, og hun trives. Hvis du har billappen er det et pluss når du skal søke. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Jeg går på adføring, noe som er litt av samme greia. Jeg ville aldri gått rundt og fortalt at jeg får penger sånn ca gratis, nettopp fordi andre må arbeide rimelig hardt for sine penger. Jeg gikk på trygd i en periode da jeg først møtte psykiateren, og hadde ikke veldig lyst til å fortelle dette til andre. Men som en annen poster sa, folk er forskjellige, og det er rimelig sikkert at han du snakker om har hatt problemer, og derfor vil han sikkert fremheve at han også har penger og ikke er fattig. Kanskje han ikke forstår at folk ser ned på dem de ser på som snyltere, men folk kommer ikke på sosialhjelp eller trygd etc uten grunn. Selvom det finnes folk som klarer dette så er det få. De fleste som får pengestøtte må faktisk ha det, mange av dem vil gjerne ut i jobb (som er vanskelig) mens andre rett og slett ikke kan pga fysiske eller psykiske problemer. Poenget mitt er uansett at selvom han virker eplekjekk og som han ikke trenger pengene, så tør jeg vedde på at han faktisk trenger dem, og får god følelse siden alle andre kjøper mobiler, klær, stereoanlegg etc og han ikke får disse tingene selv. Just my 2 cents. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Kult å snylte på sosialen? Drit kult. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Er 100 % norsk og 18 år. Praksisplass er no drit! 8170980[/snapback] Er det ikke slik at på de to årene skal du tjene det samme som én årslønn? Da vil nemlig lønnen stige, ihvertfall siste året, slik at du totalt sett vil få noen hundre tusen kr på to år. Det pratet ihvertfall de praktisk-folka som var på skolen vår om. Lakus: Du tilførte denne tråden veldig mye, ikkesant? ... Endret 17. mars 2007 av Matsemann Lenke til kommentar
Veed Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 folk som snylter på sosialen bør gå veldig stilt i dørene spørr du meg. Jobber som lærling å hadde minstelønn på ca 6000 , er ikke mye når man bor alene nei, holder akkurat til boutgifter + mat, jeg blir kvalm av folk som har gått på sosialen hele livet sitt fordi de ikke gidder noen ting... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Hvis man jobber kommer man jo faktisk en vei. Det går stort sett bare oppover da. Går man på sosialen går det vel i beste fall bortover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå