ninish Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hvor får man kjøpt en god laptop, både for spill og skolearbeid under 10 000kr? Det jeg mener med spill, mener en bærbar pc som kan kjøre omfattende spill i årgang av 2006 og 2007.. Laptopen må også ha Vista, eller Vista oppgraderinger, det er anna ting også, widescreen skjerm er også nødvendig. Har ikke peiling på pc, skal kjøpe en for en god venn, trenger dermed veldig hjelp. siden bursdagen er rundt hjørne.. Og er det best å kjøpe fra nett eller butikk? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Det beste du kan satse på i prisklassen under 10K er en maskin med type GeForce Go 7600 eller Radeon X1400, altså på grensen til lavklasse-kort. Om du vil spille nåværende og kommende 2007-spill, må du nok legge en del mer i potten. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hei du Det kan være mange gode pc tilbud i de forskjellige butikkene, men generelt er ofte pc og utstyr billigere på nett. Det som er viktig når man skal kjøpe en pc som skal brukes til spill, er at den har en skikkelig skjermkort. Det Smirnoff sier om at du kan glemme å spille dagens spill med en pc til 10 000kr er bare tull. Jeg har selv et geforce go 7600 kort i min laptop, og spiller spill som feks Company of heroes( et av de mest krevende spilla i dag) helt utmerket Denne pcen her er en god kandidat. Dette er en kraftig laptop med 15,4 tommers wd skjerm. Den har et skjermkort som egner seg fint til spilling ( Geforce go 7600 ) og det skal følge med gratis oppgradering til Windows vista. Dersom det går fint med win xp, så er Denne valget. Den er litt raskere en pcen over, men det er ikke windows vista på den. Den er dog på ukens tilbud Mvh Mr. Nauz Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Holder kanskje nå, men i framtiden vil det komme enda mer krevende spill. Bør nok også ha 2GB RAM, spesielt om han skal kjøre Vista. Poenget mitt er at man gjerne må tenke litt framover også. Det som er greit nå, kan fort falle i bakevja. Men det kommer vel an på hvilke krav man stiller selvfølgelig. Om man kan nøye seg med å droppe detaljnivåer etterhvert som tiden går, så kanskje. Endret 8. mars 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Du kan ikke regne med å spille dagens spill med alle instillinger på max, og med alt eye candy på.. Men pcen vil takle spill fint på rundt medium/ high.. Som smirnof sier kan det være greit med 2gb ram i pcen dersom du skal bruke vista, men da må du enten opp i pris, eller velge et dårligere skjermkort. Ram/minne kan man dog sette i selv senere. Dersom det ikke er noe hast, ville jeg ha ventet til sommeren med å kjøre laptop. Da kommer det en rekke nye moddeller med blant annet Dx 10 skjermkort( Nestegenerasjons skjermkort). Men dersom trenger pcen før bursdagen, så ville jeg vurdert de to pcene jeg linket til! Til slutt vil jeg si at man i pc verdenen ikke alltid kan vente med å kjøpe, for da får man aldri kjøpt noe. Endret 8. mars 2007 av mr.nauz Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Vista kjører FINT på 1GB RAM. På laptopen min har jeg 1024MB samt. Vista Home Premium, og ytelsen er bedre en i XP (ja, jeg har benchmarket). Aero, Flip3D osv. går som en drøm! Lenke til kommentar
ninish Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Tusen takk for hjelpen, jeg tror jeg går for Acer, siden bursdagen er under 1 uke! så må vel bestille laptopen nå... Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Tusen takk for hjelpen, jeg tror jeg går for Acer, siden bursdagen er under 1 uke! så må vel bestille laptopen nå... 8113394[/snapback] De har den på lager, så det tar nok 2-3-4 dager før du får den. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Acer, faktisk. Vel, selv holder jeg meg langt unna Acer-laptoper. Kvaliteten er helt utrolig dårlig, kabinettetfargen falmer utrolig fort, skjermene tåler lite og lydkvaliteten er søppel. Supporten har jeg bare negative erfaringer med, og det kommer altfor mye bundlet programvare med. Jeg måtte bytte tastaturet på den ene WLMi-laptopen min TO ganger, og det var ikke på grunn av feil fra min side. Kvaliteten er rett og slett elendig. Noe av det som irriterer meg MEST, var at de ble varme. Og ikke minst, så skulle absolutt varmen ut på høyre siden, RETT på hånda mi! Det hjelper liksom ikke med knallgode specs når du ikke klarer å bruke maskinen slik du vil. .. sier jeg som har hatt min fjerde og siste Acer-maskin. Anbefaler f. eks HP; Mye bedre kvalitet. Min søster har en HP-notebook nå, og den oser av kvalitet i forhold til min gamle Acer. Eller om du vil gå for det maksimale, en Sony Vaio Men de selges ikke i Norge, så da må du bestille utenlands. loathsome+ Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Har gode erfaringer med Acer jeg. Har/hatt to laptoper av merket Acer. Har ikke noe å klage, for de har fungert som gull. Ingenting å klage på det. Lenke til kommentar
ninish Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Nå blei jeg forvirra, Acer eller ikke?. Har jo lyst på HP men har ikke peiling over hvem av dem jeg skal velge, dessuten er HP vel litt dyrt. Og Acer er hittils beste tilbud, når det gjelder til de diskripsjonene jeg gav. Kan ikke tro at det er så vanskelig, har til og med vurdert Dell, men det er det mange som har advart meg mot. Endret 9. mars 2007 av ninish Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Nå blei jeg forvirra, Acer eller ikke?. Har jo lyst på HP men har ikke peiling over hvem av dem jeg skal velge, dessuten er HP vel litt dyrt. Og Acer er hittils beste tilbud, når det gjelder til de diskripsjonene jeg gav. Kan ikke tro at det er så vanskelig, har til og med vurdert Dell, men det er det mange som har advart meg mot. 8117891[/snapback] Dell er et utrolig godt valg. Dell er god kvalitet. Så jeg skjønner ikke hvorfor folk advarer deg mot det Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Albert_Einstein - både Dell og Acer gode valg? Hvor mange laptoper har du prøvd? Sett deg ved en Sony Vaio, for eksempel, og du får oppleve hvor ELENDIG DRITTKVALITET det er på Acer-laptopene. loathsome+ Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Hva er så galt med Dell?! Det er jo utrolig stabile maskiner, med veldig god kvalitet. Virker jo som om du har testet alt av laptoper som finnes.. Eller rettere sagt, bare merket HP. Endret 9. mars 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Prøv en bærbar fra Whitebox ! De er spesielt kjent for god service ved reparasjoner :!: Endret 10. mars 2007 av Spartan Lenke til kommentar
branick Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Prøv en bærbar fra Whitebox ! De er spesielt kjent for god service ved reparasjoner :!: 8123577[/snapback] så de trenger ofte service mener du? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Har du ikke fått med deg alt Whitebox-styret, branick? Sjekk DinSide, IT-Avisen, HW.no for mer info Lenke til kommentar
sindre101 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Prøv en bærbar fra Whitebox ! De er spesielt kjent for god service ved reparasjoner :!: 8123577[/snapback] Feil! De er et svindelfirma som er nedlagt... Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Prøv en bærbar fra Whitebox ! De er spesielt kjent for god service ved reparasjoner :!: 8123577[/snapback] Feil! De er et svindelfirma som er nedlagt... 8282804[/snapback] lol ingen så på tv2 hjelper deg , de advarte på whitbox:d sweeet Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Prøv en bærbar fra Whitebox ! De er spesielt kjent for god service ved reparasjoner :!: 8123577[/snapback] Feil! De er et svindelfirma som er nedlagt... 8282804[/snapback] LOLOLIRONI. Nei, det har vi ikke hørt om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå