Gå til innhold

Seasonic S12 eller Mist 500 - hvilken er stillest?

Anbefalte innlegg

Lurer på et Silverstone LC10 kabinett til HTPC`en, og da trenger jeg ny PSU. Imidlertid må dette bli svært stillegående. Jeg leser flere steder på nettet at Seasonic S12 er den stilleste PSU man har hørt. I prisguiden er ligger det en erfaring på Mist 500 som beskriver at den har litt viftelyd.

HTPC`en min er EKSTREMT stillegående, og derfor stilles det svært høye krav til psu i så måte. Hvilken av disse psu`ene er stillest?

https://prisguiden.no/product.php?productId=41163

https://prisguiden.no/product.php?productId=41197

:)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seasonic S12 vil nok være mer stillegående. Andre alternativer kan være Corsair HX520W, selv om det blir veldig overkill for ditt system. Jeg skifta selv fra Mist 500w til Corsair HX620W, og corsair(som jo er en seasonic) er klart mer stillegående.

Lenke til kommentar
Stemmer godt med mitt intrykk det der, S12 ble anbefalt på Silentpcreview og det er sannsynligvis et godt tegn. Den er rimeligere også.

8123548[/snapback]

Jeg har begge i ulike PC-er. Det er den første 500-watt MIST modellen. Synes den er hakket stillere enn S12, men begge er bra.

CD

Lenke til kommentar

På silentpcreview sa de at Seasonic S12 er den stilleste psu med vifte de har målt noensinne, det burde jo på mange måter si sitt. Jeg har seasonic'en, vf-700cu og arctic-cooling alpine 64 overdøver den lett, selv om begge står på 5 volt. Nå skal det sies at samsung hdd'en er den mest bråkete :)

Lenke til kommentar

Da var S12`en bestilt sammen med et Silverstone LC10 sølv med iMon og VFD.

Nå skal det sies at samsung hdd'en er den mest bråkete

Har en Samsung PL40 i boksen selv, og dette er den stilleste 3.5" disken jeg har hørt. Men den er ikke stille nok, så det er vel 2.5" på adapter som blir neste trekk.

:)

BTW, Blir vel et Silversone LC04 med stillegående 240W psu, 120mm vifte i lokket samt et R9600 AIW med fjernkontroll på bruktmarkedet om en tid når oppgraderingen er gjennomført.

:yes:

Lenke til kommentar

En annen ting med s12 er at den er kald. Jeg kan lese av temp gjennom hovedkortet p.g.a at det stikker ut en viftekontakt for dette formålet ut av s12'en, den går aldri over 550rpm, likevel er luften som kommer ut kald mot hånden, selv etter en lang helg med spilling, diverse ytelsestester og omkoding av film, er luften som kommer ut kald.

EDIT: Jeg har 430watt ikke-modulær versionen

Endret av micke090
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...