Gå til innhold

Støtter grafikkortet mitt oppløsningen1680 x 1050?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Temmelig sikkert, ja.. Men jo høyere oppløsning, jo treigere går det, husk på det.. :ermm:

8109637[/snapback]

 

Akkurat det der har jeg også lurt på. Har et 6600GT skjermkort og 1280x1024 skjerm nå. Er skjermkortet bra nok til å drive spill på 1680x1050? Tenker da ikke på max effekter og slikt, selvsagt...

Lenke til kommentar

Takk for svar. :) Men bare sånn for ordens skyld; jeg tenkte ikke på om grafikkortet kan drive spill i en slik oppløsning, men om det i det hele tatt støtter akkurat oppløsningen 1680 x 1050. Jeg registrerte nemlig på Control Center at man kan velge 1600 x 1200, men ikke 1680 x 1050. :hmm: 1600 x 1200 er jo ikke en widescreen oppløsning.

Lenke til kommentar
Men det du kan velge der er vel bare det skjermen støtter, eller tar jeg feil?? Har nVidia selv, så ekke helt sikker der gitt.. :roll:

8111057[/snapback]

 

Ja man skulle kanskje tro det. Men jeg tviler på at min 15"/17"(er ikke helt sikker) CRT skjerm klarer en oppløsning på 1920x1080. :ermm:

Kan jo være at jeg trenger å oppdatere driveren, men har jo en relativt ny en da.

Lenke til kommentar
jeg er HELT sikker på at det funker ;)

 

Og hvis det mot all formodning ikke går å sette på den oppløsningen, så kan du bare laste ned PowerStrip, hvor du kan sette på dine helt egne oppløsninger.

8127858[/snapback]

 

Takk, det var det jeg trengte! :thumbup: Da er det vel bare å kjøpe skjermen når det kommer på lager da!

Lenke til kommentar

Leste nå denne testen av Samsung Syncmaster 226BW: http://www.overclockersonline.net/index.ph...&num=931&pnum=1

 

Og på den 7'ende siden leste jeg dette avsnittet:

"The other game that gets frequent exposure at my place is Oblivion IV: The Elder Scrolls. This is one game that natively supports the 16:10 resolution. There was a lot of detail in on the screen but everything appeared picture perfect. I ought to get a more powerful video card as my X800GTO isn't cutting it! Does anyone want to send me an 8800GTX?"

 

Hva mente han med det? "isn't cutting it!". Det burde jo ikke være noen problemer med å kjøre Oblivion på den skjermen? Kjører nå glatt nesten all grafikk på fullt i det spillet! :hmm:

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Leste nå denne testen av Samsung Syncmaster 226BW: http://www.overclockersonline.net/index.ph...&num=931&pnum=1

 

Og på den 7'ende siden leste jeg dette avsnittet:

"The other game that gets frequent exposure at my place is Oblivion IV: The Elder Scrolls. This is one game that natively supports the 16:10 resolution. There was a lot of detail in on the screen but everything appeared picture perfect. I ought to get a more powerful video card as my X800GTO isn't cutting it! Does anyone want to send me an 8800GTX?"

 

Hva mente han med det? "isn't cutting it!". Det burde jo ikke være noen problemer med å kjøre Oblivion på den skjermen? Kjører nå glatt nesten all grafikk på fullt i det spillet! :hmm:

8130972[/snapback]

 

Har veldig lyst til å bestille. Men så altså dette. :hmm: Er det ingen som vet noe?

Lenke til kommentar

X800 støtter alle oppløsninger som normale skjermer bruker, også bredskjerm-oppløsninger. At et X800 kort "isnt cutting it" i Oblivion er vel ingen bombe. Oblivion krever en del av et skjermkort, og X800 blir naturligvis litt kortpustet. Jeg ser du skriver at du allerede kjører Oblivion med alle effekter med dette kortet.... og det forbauser meg litt. 1680X1050 er en relativ høy oppløsning.

Lenke til kommentar
X800 støtter alle oppløsninger som normale skjermer bruker, også bredskjerm-oppløsninger. At et X800 kort "isnt cutting it" i Oblivion er vel ingen bombe. Oblivion krever en del av et skjermkort, og X800 blir naturligvis litt kortpustet. Jeg ser du skriver at du allerede kjører Oblivion med alle effekter med dette kortet.... og det forbauser meg litt. 1680X1050 er en relativ høy oppløsning.

8154962[/snapback]

 

Kjører alt på fullt i 1280 x 960. Men hva betyr egentlig "isnt cutting it"? Er det noe man legger veldig merke til? :ermm::ermm::ermm::ermm: hehe....bare tuller. :p

 

Edit: Må bare legge til at dette kortet ble kjøpt for et år siden og kostet 1800 kr. Har kjørt nesten alle spill på fullt til nå. Uten lagg etter det jeg kan se. Og selvfølgelig; bør jeg bry meg om "isnt cutting it"?

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
1280X960 er en mye "lettere" oppløsning å drive spill i enn 1680X1050.

 

For en liten oversikt over hva forskjellige kort yter i forskjellige spill, kan DENNE linken brukes.

8155449[/snapback]

 

Ja det er det nok. Akkurat ytelsen får jeg ta som det kommer. Det kommer jo ikke på tale å kjøpe noe nytt kort uansett. Det jeg nå lurer på er det jeg spurte om i stad; hva egentlig "isnt cutting it" betyr?

For meg virker dette som om grafikkortet ikke klarer å stille seg etter oppløsninga og ikke klarer å lage widescreen slik at blidet blir tydelig strukket eller vridd på en eller annen måte...Hvis det skjer i programmer, film eller i andre spill må jeg da vurdere om jeg skal ta en annen skjerm som kortet mitt støtter. :(

Lenke til kommentar
Oftopic:

Tegnet " :ermm: " er brukt 100 ganger i denne tråden.. Dere bruker den helt feil.. Får alle komentarene til og virke sinnsykt frekke!.

Bare så dere veit det :!:

8154892[/snapback]

 

Nei.

 

1280X960 er en mye "lettere" oppløsning å drive spill i enn 1680X1050.

 

For en liten oversikt over hva forskjellige kort yter i forskjellige spill, kan DENNE linken brukes.

8155449[/snapback]

 

Ja det er det nok. Akkurat ytelsen får jeg ta som det kommer. Det kommer jo ikke på tale å kjøpe noe nytt kort uansett. Det jeg nå lurer på er det jeg spurte om i stad; hva egentlig "isnt cutting it" betyr?

For meg virker dette som om grafikkortet ikke klarer å stille seg etter oppløsninga og ikke klarer å lage widescreen slik at blidet blir tydelig strukket eller vridd på en eller annen måte...Hvis det skjer i programmer, film eller i andre spill må jeg da vurdere om jeg skal ta en annen skjerm som kortet mitt støtter. :(

8155631[/snapback]

 

Du kan ikke regne med at skjermkortet ditt klarer å dra alle nye spill i 1680x1050, og Oblivion vil da være ett av dem. "Isn't cutting it" betyr enkelt og greit at det ikke klarer jobben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...