Bimmelom Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hei. Har lurt litt på å kjøpe meg hjelm nå. Og, sett litt på Giro sin Nine 9 MX hjelm, med skygge. Syns den ser fet ut, men lurer på om pengene opp til modellen over, Giro G10 MX er verdt det. Det er snakk om 1000,- mer. I tilleg, noen som har noen bilder Giro Nine 9 MX? Ikke modell bilder fra google eller noe. Vil se den "IRL" Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hva er ca. pris på denne? Synes den så litt fet ut med skygge.. Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg kjøpte G10MX i alle fall, jeg er veldig godt fornøyd. Men jeg fikk den dog til innbrudspris, ca 900kr. Men nå som den koster en tusing mer så vil jeg nok si at 9'ern holder mer enn nok. Vil anbefale deg 9MX, selvom jeg selv har G10, vil ikke si det er verdt en tusing. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Takker for svar, så langt. Er det noe forskjell på design på 9MX og G10 ? Jeg føler 9MX ser billigere ut. Har vært å sett på G10, og den ser snadder ut. Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Nja, nå har jeg ikke prøvd 9'ern, men 10'ern tåler i alle fall en god del, og jeg får plass til hodetelefonene mine under den. Valget var lett for meg, ettersom hjelm størrelsen jeg bruker er bruker XXL, og det var vistnok bare G10MX man fikk i den størrelsen. Men hvis du virkelig vil legge litt penger i hjelm, så går du for G10MX, liker den meget godt, og den er i alle fall blitt en stor hit her jeg bor. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Giro nine mx er en veldig simpel hjelm som tåler veldig lite etter min mening, er jo nesten som en sykkelhjelm med sånn isopor og tynt skall av plastikk som ryker veldig fort sund, skyggen tåler heller ikke mye, en litt hard tryning så er den knekt. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Hmm... Ble litt skeptisk for å være ærlig.. Føler det blir mer valutta for pengene på en måte av G10, selvom den er svin dyr. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 gå fro en sweet hjelm i stedet, de er i allefall solide. Jeg har riktignok ingen erfaringer med mx 10 så det er mulig det er en bra hjelm. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Skal ha en av dem. Skygge på hjelmen er tingen + hjelmen ser bra ut. Tenker på Giro G10 altså Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 sweet har også skygge på hjelmen, hehe.. http://www.sweet.no/helmets_trooper_s1_fc.htm Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Joda, men de var ikke spesielt fine heller.. Takk for hjelpen hvertfall Blir nok G10 straks tenker jeg. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Kjører med 9MX sjøl, må si det er den beste hjelmen jeg har prøvd noen gang. Den er veldig lett, sitter meget godt på hodet, og er verken for varm eller for kald. Mange sier at den ikke tåler og div, men det er begrensa hvor mange ganger du kjører huet i bakken også, er det ikke? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Det kommer jo ann på hvor god du er eller hvor mye du pusher. Men det er jo noe begrenset... Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hvis du kjører på en slik måte at huet får en smell mer eller mindre hver gang du er i bakken, så bør du legge om stilen. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Ja, det er jo sant. Men den skal tåle en del smeller... Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Mener ikke att en lander på hode hver gang, men tryna en gang i litt kram snø å da knakk skyggen. Knakk også en anna gang jeg landa å seila jeg nedover på sida så tok skyggen nedi da jeg sklei å da knakk den igjen. Tåler heller ikke så mye støtt, mista den ned fra bordet en gang å da sprakk det tynne skallet uttapå.. altså litt sånn bør vel en hjelm tåle? fikk riktignok ny hjelm, og etter 2 gangen fikk jeg en bra deal på en annen hjelm istedet, og det ble da en sweet som jeg har hatt i 2 år uten problemer. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Sweet er vel det beste du får tak i egentlig, med tanke på holdbarhet. Bare synd det rare hodet mitt ikke passer i de. Irriterer meg ganske mye i grunn Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Irriterer meg over at sweet ikke lager hjelmer i XXL(Ja, jeg har et gigantisk hode). Endret 11. mars 2007 av Rhoads Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Syntes ikke hjelmene til sweet er så kule jeg, liker RED bedre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå