Muffinman Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Har en HTPC med følgende specs: -Silverstone LC04 m/240W psu -Asus P4C800 -Ct-479 adapter med Celeron M [email protected] default vcore -2 x 512 MB PC 3200 -R9600 AIW -Samsung PL40 p-ata disk Fikk mitt nye Gigabyte 7600GS med passiv kjøler i dag, men HTPC`en får bare svart skjerm med kortet installert og booter ikke. HD-lampen lyser konstant. Dette har jeg prøvd: - Satt inn kortet i en annen pc og den starter med bilde på skjerm. Ikke installert drivere. - Satt inn gammelt R9600 i HTPC og det virket. Testet med et GF 4 Ti4200, også dette virket. - Målt spenninger fra psu med forskjellige skjermkort, de er godt innenfor toleranser og er ikke forskjellige ved gammelt kontra nytt skjermkort installert - altså er psu stor nok. - Resatt bios. Ingen forbedring. - Prøvd med og uten strøm tilkoblet kortet. - Testet med plasmaen tilkoblet, samt pc-skjerm. Vga-utgangen samt DVI med adapter til vga er prøvd. Hva kan være galt? Teorier: - Akkurat dette skjermkortet liker ikke risercard`et som er nødvendig for å montere gfx i det trange kabinettet - Ikke kompatibelt med hovedkort? - Liker ikke bios`en? Lite aktuelt å flashe siden jeg bruker aller nyeste, noe som er helt nødvendig for å få støtte for Celeron M`en. - Feil på skjermkortet. En ekkel feil i så fall, siden man neppe klarer å gjenskape den ved test hos nettbutikken. Noen som kan hjelpe? Endret 8. mars 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå