Gå til innhold

Kjøpe filtre på Ebay


Anbefalte innlegg

De har ikke mulighet til å la være å sende pakkene videre, men de kan kreve inn det de i utgangspunktet skulle hatt(+ straffegebyr).

De kan holde de igjen til de har fått det de skal ha + straffegebyr. Uansett medfører det misfornøyde kunder og forsinket betaling til avsender.

8137229[/snapback]

Så igjen, hvordan skal tollerne kjenne igjen hvilke pakker som kommer fra hvilke avsender? På de fleste pakkene jeg får står det i alle fall ikke avsender på...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke helt jeg. Hvilke "reaksjon" er det du mener det norske tollvesenet kan komme med da? "Forbrytelsen" skjer jo ikke i Norge, så i utgangspunktet er de hjelpesløse. Og hvordan kan du påstå at dette selskapet har gjort dette konsekvent? Dette betinger faktisk at du har en tilståelse fra de, ettersom langt fra en brøkdel av pakkene som komme til landet bli sjekket for denne "forbrytelsen"!

8136032[/snapback]

Har mottatt pakker fra de som ble merke som 6 kanadiske dollar pr. DVD uansett faktisk verdi på DVD'ene (både jeg og andre (venner og på forumet) har merket dette, over et lengre tidsrom, til tross for at ingen av oss har bedt om det).

 

Hva tollvesenet kan true med, vet jeg ikke, men det var en sak om dette og DVDSoon må ha fått trusler om noe ettersom de sluttet med det etter dette.

Lenke til kommentar
De har ikke mulighet til å la være å sende pakkene videre, men de kan kreve inn det de i utgangspunktet skulle hatt(+ straffegebyr). Og lille Norge, med sitt pitte lille tollvesen er de sikkert grusomt redd...

8136874[/snapback]

Når faktisk verdi ikke står skrevet på pakken (evt. med falsk verdi) kan de holde igjen pakken til de har fått bevis fra deg på at faktisk vareverdi stemmer med påskrevet verdi. Fremlegger du ikke dette, får du ikke pakken. Fremlegger du faktura på faktisk verdi, vil du måtte betale moms og gebyr, og mulig straffegebyr (aldri gjort det selv, så det vet jeg ikke sikkert).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...