Gå til innhold

Kan jeg forbedre karakterer fra vgs?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg har fått 4 i naturfag, siden læreren min ikke brydde seg om innsatsen min. Er det mulig å forbedre denne karakteren senere? Og hvordan gjøres evt det?

8108874[/snapback]

Hvis du mener at du har blitt vurdert urettferdig, noe som du gir uttrykk for, kan du jo klage på karakteren.

Lenke til kommentar

Før du forbedrer karakteren din, bør du vente til du har blitt ferdig med vg1. Det kan hende du klarer deg såpass bra i andre fag og videre i de kommende årene at du rett og slett ikke vil ha noe behov for å forbedre karakteren din. Grunnen til at jeg sier dette er at du risikerer å komme i den ordinære kvoten ved søknad til høyere utdanning etter vgs dersom du forbedrer en karakter. Vet ikke helt hvordan det er med den nye reformen, men vil tro at dette også gjelder elever som er en del av den.

Lenke til kommentar

Man ringer privatistkontoret og ordner det med dem. Det er kun en eksamen som må taes, litt usikker på om det er muntlig eller skriftlig du må avgi, men tipper muntlig. Det er foreløpig vanskelig å si om 4'ern du fikk kan påvirke ditt inntak til siv.økonom-utdanningen, men for å være helt ærlig tviler jeg sterkt på dette. Dessuten er det kun en terminkarakter du har fått; du kan alltids prøve å forbedre den til sommeren når standpunktkarakteren settes. Ikke bekymre deg så mye for dette før du i det hele tatt har fullført første klasse, vent heller litt å se an=).

Endret av DigitaL BlasteR
Lenke til kommentar

Hørt at du også kan ta opp fag i millitæret på Voksen opplæringa der inne. Det sa ihvertfall obertsten til meg når jeg var på sesjon. Så hvis jeg kommer inn i millitæret til sommern så ska jeg ta opp matte og noen andre diverse fag der. I hvertfall matta ettersom jeg strøyk i den i første klasse. Om jeg ikke blir kalt inn dit så tenker jeg at jeg enten skal ta folkehøyskole ettersom min søster mente at jeg kunne ta opp karakterene mine på noen av de. Funker ikke det heller starter jeg på privat skole for å fixe opp karakterene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...