natolars Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hei! Jeg har den siste tiden blitt plaget med veldig mye støy fra chipsett-vifta på hovedkortet mitt (MSI K8N NEO4-F) Den skifter turtall veldig ofte og bråker merkelig nok mest når turtallet er lavt. Nå har jeg koblet fra vifta, men lurer på om det var en dårlig idé? System-tempen (bruker Cool 'n' Quiet) har ikke forandret seg i det hele tatt; temperaturen ligger mellom 36-40 grader hele tiden; med og uten vifte. Så spørsmålet er som sagt: Skal jeg bare la vifta være frakoblet, eller kan chipsettet ta skade av dette? Til CPU'en bruker jeg Arctic Cooling Freezer 64 Pro, om det skulle ha noe å si. CPU-tempen ligger på 40-43 grader. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Kjøp en passiv ribbe fra Zalman, så skal det holde tror jeg. Systemtemperaturen er ikke nødvendigvis den som er på selve chipsettet. Sensoren kan være et annet sted på hovedkortet. Lenke til kommentar
natolars Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Kjøp en passiv ribbe fra Zalman, så skal det holde tror jeg. Systemtemperaturen er ikke nødvendigvis den som er på selve chipsettet. Sensoren kan være et annet sted på hovedkortet. 8109507[/snapback] Jeg skal ikke si det helt sikkert, men tror skjermkortet blir i veien. Har et PowerColor Radeon X800XL 256MB. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Dette problemet har jeg også. Vifta bråker fælt, men skjermkortet er i veien. Jeg har kanskje 1-2 cm klaring, sikkert nærmere 1. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 hva med å bruke denne er kanskje litt dyr, men tror den kjøler bra Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) hva med å bruke denne er kanskje litt dyr, men tror den kjøler bra 8120776[/snapback] God idé. Er det slik at den passer med alt? Vil den sannssynligvis også passe med mitt neste hovedkort? Edit: Jeg tror den kommer til å krasje kraftig med lydkortet mitt. Pokker heller. Edit2: Ser ut til at den er fullt dreibar. Da er det muligens ikke et like stort problem. Er det noen som vet om nettbutikker med lav frakt? Hvis jeg bestiller den så blir den fort 50 % dyrere... Jeg bor i Bergen. Endret 10. mars 2007 av MiSP Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 jeg har en Zalman kjøleribbe. den var for stor, og tok borti skjermkortet. Kuttet av et par pinner, nå passer den perfekt. alt støy er borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå