Gå til innhold

Hjelp til autofullfør/dropdownlist


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal lage et program for registrering av cd'er og filmer.

 

De skal registreres med et nummer og navn.

 

Registreringen og sletting osv. er ikke noe problem. Men jeg ønsker å ha muligheten til å endre tidligere registrerte objekter.

 

kunne tenke meg et tekstfelt hvor jeg kan skrive inn f.eks A også vil jeg få opp alle filmer som begynner på A i en "dropdownliste" eller noe sånt og kunne velge denne, for så å gjøre endringer.

 

Har prøvd mye søking på nettet og lest faglitteratur uten å finne noe særlig informasjon om dette. Er det noe som lar seg gjøre?

 

Blir veldig taknemlig for tips. Beklager om forklaringen ble litt vag.

 

 

Update : I visual studio 2005 har man noe som heter autocomplete mode for texboxer hvor man kan velge at den skal komme med forslag når man begynner å skrive noe. (som f.eks IE). Ønsker noe med lik funksjon, men som henter informasjon fra Filmlisten.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre er å legge til en KeyListener på tekstboksen din. Så hver gang det blir trykket en bokstav fra tastaturet henter programmet stringen fra tekstboksen din og søker igjennom filmene dine. Så hvis "An" blir trykket henter den ut alle filmen som begynner med "An" og legger dem inn i listen din. Hvordan du lager søkealgoritmen må du ikke spørre meg om, men du er vel sikkert klok som bare det! :) Så i listen må du bare lage "listeners" som henter opp data om de valgte elementene (har ikke drevet så alt for mye med lister).

 

Egentlig er det bare å søke opp KeyListener og hvordan man bruker JList hvis du ikke kan det fra før av da.

Endret av kjey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...