missiongul Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hei! Når jeg pleier å skrive PHP-script så irriterer jeg meg over at jeg må kopiere [, ], { og } for å få det inn i scriptet. Er det tastekombinasjoner/program som gjør det enkelt å lage klammeparanteser osv? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 du kan skrive [] ved å trykke alt+8 og 9. de andre vet jeg ikke, men det er en widget som heter CharacterPal som kanskje kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
missiongul Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Takk for svar. Fant ut at Alt + Shift + 8/9 ble til {}. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Aah, ok. Syns jeg prøvde stortsett alt av kombinasjoner, men seff ikke den ene det faktisk var Lenke til kommentar
toretors Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Er egentlig ganske greit med Apple, da dem holder variasjoner av samme/lignende symbol til samme knappen. F.eks får man "/" hvis man trykker shift+7, "|" hvis man trykker shift+alt+7 og "\" hvis man trykker alt+7. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Du kan også aktivere Tastaturvisning fra Systemvalg > Internasjonalt > Tastaturmeny og merke av for "Tastaturvisning" og "Vis tastaturmenyen i menylinjen". Du vil da få et vindu som viser hvilke taster du trykker, samt hvilke tegn du kan få frem: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå