Gå til innhold

kde og suspend/hibernate

Anbefalte innlegg

har installert archlinux og fått det meste til og funke. jeg la merke til at KDE hadde innebygget suspend funksjon og lurte på hvor trygt er det og aktivere denne i og med at den er disabla som default. jeg har 500mb swap. antar at dette kan være litt lite til suspend men det burde da ikke være noe problem og legge til ekstra swap filer hvis dette trengs. Jeg har aktivert det meste av ACPI i kjernen så det burde vel gå greit?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør nok holde deg unna den funksjonen. Å sette maskinen i suspend er vanligvis ikke et problem, men å få den ut av koma er ikke alltids plankekjøring.

For at min maskin skal fungere 100% etter suspend må jeg først deaktivere nettverkskortet, så USB. Dette må da igjen lastes inn igjen etter suspend. Dette kan være veldig forskjellig fra maskin til maskin. Funksjonen til KDE drar mer eller mindre maskinen rett i suspend, uten hensyn til hva som evt. må deaktiveres først.

BTW: Suspend bruker RAM, ikke SWAP.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet kde sin innebygde suspend, da jeg ikke benytter med av kde.

Jeg benytter meg av

http://wiki.archlinux.org/index.php/Suspend_to_Disk

Alt fungerer etter suspend på min Thinkpad T30. Men hvis det er noen moduler som må stoppes/restartes, legges de enkelt inn i .conf fila.

Så det er verdt å teste ut.

Velkommen som ArchLinux bruker. :)

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...