Gå til innhold

Håpløst utdatert skjermkort?

hobol

Anbefalte innlegg

Fikk TDU (Test Drive Unlimited) i går og gledet meg til å spille, men så lett var det visst ikke.

Jeg har ett Asus Geforce 6800 256 mb (pci-e) og det er ikke særlig samarbeidsvillig i resten av maskinen som forøvrig er p4 560 (3.6 ghz), 915 chipset, 2 gig ddr, og en rask disk. Men det vil ikke kjøre TDU raskere enn ca. 20 fps, og det er ganske så slitsomt å spille...

Er det slik alle spill blir for meg fremover, eller skal jeg kaste TDU og heller vente på bedre DX10 kort i budsjettklassen? (gidder ikke bruke masse penger på nytt skjermkort) Tenkte egentlig på å kjøpedette (X1900GT)

Men nei, jeg er usikker...

Kan noen hjelpe meg uten å anbefale meg kort til over 2000 spenn? (Skal jeg vente eller kjøpe)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

det kommer vel et par geforce 8600 kort denne måneden eller neste. jeg vil tro dette vil få en pris rundt 2000kr. dette har da dx 10 og sm 4.0. og har 256mb ram.

Lenke til kommentar
Omtrent dobbel ytelse med Radeon kortet så det er nok en grei oppgradering nå.Får vel litt for det gamle også.Ville ellers byttet ut hele systemet hvis du skal ha bedre skjermkort enn Radeon kortet.

8108605[/snapback]

Jeg ser ingen grunn til å bytte ut ett system som ellers fungerer aldeles glimrende, så hva du ville ha gjort er totalt urelevant for mitt spørsmål. Det koster mye spenn å bytte ut ting, og så lenge jeg sier spesifikt at det ikke bør få over 2000, så er det vel heller ikke så vanskelig å forstå at jeg neppe har 10k å bruke på andre ting.

Forøvrig, så holder en p4 560 en stund til og ihvertfall så lenge det er en vennlig cpu iht. oc også. At noen tror man MÅ ha DualCore er bare fordi de har lest altfor mye på nett. For min del, så er det greit at det fungerer og kan kjøres tilfredstillende, men det er ikke maks på noenting for min del. Ser ingen grunn til å kjøpe DualCore før jeg ikke kan spille på maskinen i det hele tatt. Og å oppgradere litt etter litt som jeg gjør er mye mer gunstig enn å ta alt hvert andre år...

Men noen andre som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

jeg hadde ett 6800ultra og byttet til ett 1950XT. jeg opplevde en formidabel ytelsesøkning til tross for alle spådommer her på forumet om at jeg måtte ha nytt hk, raskere minne, større psu og ikke minst mye raskere cpu. sitter nå med en intel d940.

Lenke til kommentar

Skrev litt feil her.Jeg mente etter Radeon X1900GT oppgraderinga,kansje om et år kan det lønne seg å oppgradere systemet.Skal du doble GT kortet igjen er det Nvidia 8800 GT 320 mb som gjelder men koster rundt 2500 som er over budsjettet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...