Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har desverre ikke lest noen bøker om Swing, men siden du mestrer(?) det skal det ikke være noe problem å finne mye bedre stoff på nettet. Du kan også laste ned en del kule Look And Feels som virkelig kan sette sving i sakene :D

Hvis du er på leting etter et kult Look And Feel vil jeg anbefale denne pakka: http://www.jgoodies.com/

Men hvis det er mer oppbygginga av Swing du er ute etter er det nok bare å søke litt på google og få inspirasjon fra andre brukergrensesnitt.

Håper dette er ihvertfall litt til hjelp :ermm:

Lenke til kommentar
Hei, er på utkikk etter bøker om Java Swing og lurte på om dere hadde noen anbefalinger..

Swing er ikke problemet i seg selv, men hvordan man skal få swing til å se pent ut jeg er på jakt etter..

8108091[/snapback]

Bøker om Swing kjenner jeg ikke til, men på Sun sine sider finner du veldig mye bra materiale hvis du ønsker å lære deg Swing.

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/

Jeg har jobbet en god del med Swing, og har laget ganske kompliserte grensesnitt. Jeg snakker om MDI (Multiple Document Interface) i ganske tunge desktop-applikasjoner. En ting jeg kan si deg med en gang, og det er at det ikke finnes et eneste verktøy som gjør Swing enkelt å jobbe med, utover det helt enkle. Jeg kan nevne Visual Editor, som følger med Eclipse. Ganske greit verktøy til det helt enkle, men etterhvert finner du ut at du likesågodt kan bruke noen uker på å lære deg Swing, og lage GUI'et for hånd.

For å være produktiv i Swing, bør du også være ganske dyktig i Java. Det er bare ikke til å komme utenom.

Å få ting til å se pent ut handler om å lære seg om de forskjellige layoutene, og vite når du skal bruke hva. Det er helt ulikt alt annet du har vært borte i på Windows-plattformen. Jeg får nesten lyst til å anbefale deg å heller lære deg SWT, istedetfor Swing.

Hilsen Werner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...