Gå til innhold

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull kommer i mai

Dotten

Anbefalte innlegg

Filmen har krøpet sakte men sikkert oppover på T-meteret, nå har filmen 73% på rottentomatoes kontra 63% igår ikveld. Jeg anser meg uansett for å være optimist, filmen kan ikke være dårlig før jeg har sett den og konkludert med det for meg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde gitt 8/10, men mest pga Ford. Enkelte tullete scener (for tullete selv for en Indiana Jones film) og et par platte one-liners, kunne de spart seg for. Jeg var heller ikke så begeistret for slutten, underholdningskurven daler litt etter en god start.

Lenke til kommentar

Det beste med alle anmeldelsene er at de virker ganske unisone i at det ser ut som Harrison Ford faktisk bryr seg igjen. Har vært veldig mye platt og repeterende fra den kanten de siste årene.

Skal se den i morgen og håper den starter helgen på en ypperlig måte :)

Lenke til kommentar

Da var filmen sett! Ble positivt overasket, og må si at jeg er enig i den kritikken jeg har lest.

Shia LaBeouf var derimot rett og slett herlig! Utrolig morsom fyr!

Kunne skrevet mye rart om denne filmen, men orker ikke. Jeg likte den godt! :green:

Endret av edge
Lenke til kommentar
Da var filmen sett! Ble positivt overasket, og må si at jeg er enig i den kritikken jeg har lest.

Shia LaBeouf var derimot rett og slett herlig! Utrolig morsom fyr!

Kunne skrevet mye rart om denne filmen, men orker ikke. Jeg likte den godt! :green:

Helt enig med deg. Harrison var i storslag, og LaBøff er tøff.

Hadde lave forventninger på forhånd, og trur jeg gjorde lurt i det.

Lenke til kommentar

Kan du ikke hive opp et par poller Dotten???

En med spørsmål om de nye elementene har noe i en Indy film å gjøre og en for karakteren??

Edit:

Et par poller :D

Du skjønner hva jeg mener :blush:

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

På Fønix kino i Kristiansand var det latterlig høyt volum på filmen. Det var til tider så ille at du "ikke hørte noe", fordi det var så høyt. Men det liker vi jo. :)

Lenke til kommentar

Så den i kveld og skal ikke gå inn med en lang omtale her, men jeg vil gjerne diskutere enkelte aspekter ved filmen.

Jeg har ingenting imot den utenomjordiske retningen filmen tar. For meg blir det utenomjordiske sånn ca. det samme som det overnaturlige, og dermed kan jeg også akseptere det i en Indy-film. Faktisk er det et lite friskt puss. Jeg synes dessuten det er litt spennende at de har tatt for seg myten som omhandler indianerne i Sør-Amerika og deres kjennskap til utenomjordiske

Det som derimot irriterer meg er at Spielberg, Lucas, Koepp eller hvem nå det skal være må være så lite kreative her?

Hvorfor i all verden servere oss en alien som ser prikk lik ut alle andre aliens? Eller en gigantisk flyvende tallerken? Noe nytt, litt mer mystisk, annerledes og defintivt nedtonet ville vært å foretrekke. For slutten er drøy.

Og der kommer jeg over til min andre klage, og det er at disse folka ikke har klart å trykke inn bremsepedalen. Det er masse gode actionfylte sekvenser i Indy 4 som setter meg rett i riktig modus, men hvorfor CGI-jordrotter, atombombeprøvespregning eller Shia som slenger seg som Tarzan med en hær av dataanimerte aper. Det blir en ujevn opplevelse med andre ord, spesielt når jeg forventet langt mindre CGI-bruk

Så jeg er sånn middels fornøyd, men ey, den var bedre enn Temple of Doom, og det var vel egentlig alt jeg håpet på.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

@Bacon.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Grunnen til at romvesene og UFOen er såpass "kjedelige", er vel fordi at den første observasjonen av en UFO noensinne (den første påståtte blir det vel), ble gjort av en militær-pilot som så et flyvende objekt som lignet på 2 tallerkener satt sammen.

Dette var vel ikke så lenge før 1959 (husker ikke eksakt dessverre), og samme med de "kjedelige" romvesene.

Kan jo hende at Lucas og Spielberg tok utgangspunkt i hvordan de trodde aliens så ut på den tiden?

Kjedelig kanskje, men man tenker jo også "jo da, gammelt", fikk iallefall det inntrykket selv da jeg så "tallerkenen" dro avsted.

Men for all del, smak og behag.

Hadde ikke hatt noe imot "independence day" romvesener

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...