Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ny pc'n restarter etter ca 15 min

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg har et problem med min pc, og det er at den restarter seg selv etter ca 10-15 min

dette skjer når jeg begynner å spille bf2.

min pc:

Hipper 530w

hk: DFI lanparty 939

cpu: amd athlon 64 fx-60 939

skjermkort: XFX GeForce 7950 GT 550M 512 MB

hdd:

- western 500 gb (sata)

- samsung 160gb (windowns) (ide)

- western 250 gb (ide)

ram: 2 x 512mb kingstone

hva er prbolemet mitt?

Endret av tnex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den blir for varm kanskje...?

8107004[/snapback]

jeg har satt ekstra vifte på skjermkortet og gradene på skjermkortet er nå bare 45-50. før var det 70 grader på skjermkortett. k

kan det være for lite strøm som går inn til harddiskene?

Lenke til kommentar

du har en kraftig PSU, så det burde jo ikke være problemet...

prøv å koble ut 2 av harddiskene dine slik at du bare sitter med Windows disk. prøv så å spille en stund for å sjekke om problemet kommer da også. Gjør det ikke det kan det være for lite strøm som er problemet ettersom at det er flere komponenter i dataen din som trekker en god del strøm;)

Lenke til kommentar
du har en kraftig PSU, så det burde jo ikke være problemet...

prøv å koble ut 2 av harddiskene dine slik at du bare sitter med Windows disk. prøv så å spille en stund for å sjekke om problemet kommer da også. Gjør det ikke det kan det være for lite strøm som er problemet ettersom at det er flere komponenter i dataen din som trekker en god del strøm;)

8107072[/snapback]

skal restarte med vilje nå:p

så skal jeg koble dem ut å se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Blåskjerm?

Gjør dette -> min datamaskin> egenskaper> avansert> oppstart og gjenoppretting= innstillinger> huk vekk start på nytt automatisk. Ok hele veien ut.

8107520[/snapback]

dette handler vel ikke om blå skjerm, men takk for informasjonen alikevell ;)

har dytta på alt i pc, ikke noe som funker. noen andre tips om hva det kan være?

Lenke til kommentar

Har du husket å sette på den eventuelle ekstra strømkontakten til skjermkortet?

Den går fra strømforsyningen og skal settes på noen pinner på skjermkortet,grunnen er at PCI-e skjermkort krever mere strøm enn PCI-e sloten klarer å levere...

Slik var det i allefall på min maskin,der måtte også prosessoren ha en slik ekstra strømkontakt fra strømforsyningen...

Endret av naits81
Lenke til kommentar
Har du husket å sette på den eventuelle ekstra strømkontakten til skjermkortet?

Den går fra strømforsyningen og skal settes på noen pinner på skjermkortet,grunnen er at PCI-e skjermkort krever mere strøm enn PCI-e sloten klarer å levere...

Slik var det i allefall på min maskin,der måtte også prosessoren ha en slik ekstra strømkontakt fra strømforsyningen...

8115050[/snapback]

strømmen til skjermkortet er iorden, men mer strøm til prosessoren?

den skjønte jeg ikke helt. har ikke flere plasser å sette strøm jeg. har satt inn strøm alle de plassene jeg kan se på hk.

Lenke til kommentar

Var en kompis som sa at han hadde satt på ekstra strømkontakt til prosessoren og skjermkortet mitt når han fikset maskinen min.

Hovedkortet mitt er Abit AN8 SLI og prosessoren er AMD Athlon X2 4400+ socket 939,men visst du ikke har flere alternativer til å sette på mere strøm til prosessoren må nok problemet ligge et annet sted.

Lenke til kommentar
Var en kompis som sa at han hadde satt på ekstra strømkontakt til prosessoren og skjermkortet mitt når han fikset maskinen min.

Hovedkortet mitt er Abit AN8 SLI og prosessoren er AMD Athlon X2 4400+ socket 939,men visst du ikke har flere alternativer til å sette på mere strøm til prosessoren må nok problemet ligge et annet sted.

8115118[/snapback]

japp, det mener jeg også, btw problemet ikke løst.

Lenke til kommentar
Gå i bios og slå på Memtest før du legger deg for å sjekke RAM-brikkene.

PS: Hvordan fikk du satt 500GBern i SLI ? :dontgetit:

8116804[/snapback]

Ble litt usikker der jeg også.

Erm... Har du prøvd formatering? Jeg hadde akkuratt slike problemer, men jeg formaterte så funka alt som gull igjen.

Lenke til kommentar
Gå i bios og slå på Memtest før du legger deg for å sjekke RAM-brikkene.

PS: Hvordan fikk du satt 500GBern i SLI ? :dontgetit:

8116804[/snapback]

Ble litt usikker der jeg også.

Erm... Har du prøvd formatering? Jeg hadde akkuratt slike problemer, men jeg formaterte så funka alt som gull igjen.

8116846[/snapback]

rart at hdd en min er sli :blush:

nei da, jeg som går litt for i svingene hær

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...