Gå til innhold

Hva kom først? Høna eller egget?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Påskeharen kom å la ut egg ofc, åså kom det en kyllinger ut av dem, så vokste kyllingene åså begynte de å legge egg, åså kom det nye kyllinger ut av eggene, så la de egg når de ble store...

Endret av Kandalf
Lenke til kommentar

evolutions teorien tilsier at ingen at egget kom først..

siden høna er jo ikke noe som alltid har finnes, men er noe som har kommer fra en annen fugl engang. denne fuglen la et eg som ikke var helt som andre egg, og som endte opp som noe litt annet en den orginale fuglen men ikke helt en høne.

denne fuglen igjen la et nytt egg som var annerledes igjen og sånn fortsatte det til vi kommer til en fugl som la et egg som ble til en høne.. så det så..

Lenke til kommentar

Case 1) Allerede dinosauren la egg. Noen av disse utviklet seg til fugler og høner. Dermed: Egget kom først.

Case 2) Egget finnes i høna før befruktning. Etter befruktning utvikler dette seg til hane eller høne. Dermed: Egget kom først.

Lenke til kommentar

Den første ordentlige høna kom ut av et egg som ble lagt av noe som ikke var en høne, men noe litt annerledes og litt mindre utviklet. Spørsmålet er da: hva er det som kom ut av egget denne høna la? En høne 1.1?

Vanskelig spørsmål, mye på grunn av definisjonstrøbbel.

Lenke til kommentar
høna kom først, og min lille teori for å få sjelefred fra dette spørsmålet er at de først fødde levende kyllinger men så gikk de over på egg av en eller anna grunn.

8108496[/snapback]

Jeg ville ikke satset penger på den teorien.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
egget kom først.... det må det ha gjort for jeg var der da det skjedde

8107797[/snapback]

Jaha? Det vil man høre mer om :D

8108460[/snapback]

Det var faktisk på en fest. Det var en kalkun der som drakk HB. deretter måtte han gjøre sitt nødvendige. det kom ut et egg, og vips, høna kom ut fra egget...egget kom først ;) men kalkunen kom aller først!

Lenke til kommentar

Det er egget som kom først. (men igjen, så kommer det helt ann på hva man definerer en høne som)

Ser vi på evulusjonsteorien, som fatalicus så greit forkalrte oss, så kommer man da til det stadiet der defenisjonen for dyr "X" og Høne møttes. Altså la dette dyret "X" egget, som da fikk defenisjonen Høne. Egget ble altså verpet av et annet tilnærmet likt dyr, men som akkurat ikke går under defenisjonen høne.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...