SilentAngel Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Så har man altså kommet tilbake til det berømte spørsmålet - hva kom først? Høna eller egget? På tide at noen løser dette. Så da spør jeg: Hva kom først - Høna eller egget? Endret 8. mars 2007 av Dotten Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Høna kom først, for noen måtte jo legge egget ... Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Påskeharen kom å la ut egg ofc, åså kom det en kyllinger ut av dem, så vokste kyllingene åså begynte de å legge egg, åså kom det nye kyllinger ut av eggene, så la de egg når de ble store... Endret 8. mars 2007 av Kandalf Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 evolutions teorien tilsier at ingen at egget kom først.. siden høna er jo ikke noe som alltid har finnes, men er noe som har kommer fra en annen fugl engang. denne fuglen la et eg som ikke var helt som andre egg, og som endte opp som noe litt annet en den orginale fuglen men ikke helt en høne. denne fuglen igjen la et nytt egg som var annerledes igjen og sånn fortsatte det til vi kommer til en fugl som la et egg som ble til en høne.. så det så.. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 egget kom først.... det må det ha gjort for jeg var der da det skjedde Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Høna kom først. Helt klart. Gud skapte en høne, akkurat som han skapte de to første menneskene Adam og Eva. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Case 1) Allerede dinosauren la egg. Noen av disse utviklet seg til fugler og høner. Dermed: Egget kom først. Case 2) Egget finnes i høna før befruktning. Etter befruktning utvikler dette seg til hane eller høne. Dermed: Egget kom først. Lenke til kommentar
SilentAngel Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 egget kom først.... det må det ha gjort for jeg var der da det skjedde 8107797[/snapback] Jaha? Det vil man høre mer om Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 høna kom først, og min lille teori for å få sjelefred fra dette spørsmålet er at de først fødde levende kyllinger men så gikk de over på egg av en eller anna grunn. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Den første ordentlige høna kom ut av et egg som ble lagt av noe som ikke var en høne, men noe litt annerledes og litt mindre utviklet. Spørsmålet er da: hva er det som kom ut av egget denne høna la? En høne 1.1? Vanskelig spørsmål, mye på grunn av definisjonstrøbbel. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Dere krangler om dette spørsmålet: Hva kom først? Høna, eller egget? Jeg vet svaret! KYLLINGEN! Lenke til kommentar
DNA Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Dere krangler om dette spørsmålet:Hva kom først? Høna, eller egget? Jeg vet svaret! KYLLINGEN! 8108762[/snapback] Så morsomt du er i dag. .. Eller ikke Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Evolusjon: En fugl la et egg som det skjedde noe med. Av egget ble det født noe som lignet på ei høne, skapningen la et egg og så fortsatte det fram til vi har høna den dag i dag. Kristendommen: Gud skapte høna. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Høna kom først. Det har forskere bevist Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 høna kom først, og min lille teori for å få sjelefred fra dette spørsmålet er at de først fødde levende kyllinger men så gikk de over på egg av en eller anna grunn. 8108496[/snapback] Jeg ville ikke satset penger på den teorien. Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Høna kom først, for noen måtte jo legge egget ... 8106772[/snapback] Høna kom jo fra et egg Lenke til kommentar
sixx Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 egget kom først.... det må det ha gjort for jeg var der da det skjedde 8107797[/snapback] Jaha? Det vil man høre mer om 8108460[/snapback] Det var faktisk på en fest. Det var en kalkun der som drakk HB. deretter måtte han gjøre sitt nødvendige. det kom ut et egg, og vips, høna kom ut fra egget...egget kom først men kalkunen kom aller først! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Det er egget som kom først. (men igjen, så kommer det helt ann på hva man definerer en høne som) Ser vi på evulusjonsteorien, som fatalicus så greit forkalrte oss, så kommer man da til det stadiet der defenisjonen for dyr "X" og Høne møttes. Altså la dette dyret "X" egget, som da fikk defenisjonen Høne. Egget ble altså verpet av et annet tilnærmet likt dyr, men som akkurat ikke går under defenisjonen høne. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Høna kom først, for noen måtte jo legge egget ... 8106772[/snapback] Hanen kom jo selvfølgelig først....det vet jo alle.... Pantera Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 1. Søk! 2. Feilpostet - Teknologi og vitenskap! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg