Gå til innhold

sensur av banning på forumet.

Anbefalte innlegg

yrkeskvinne -hore

skitt -faen

varmere strøk down under -helvete

jævlig -jævlig

bidige -jævla

forlystelsessenter -fitte

kjepp -kuk

nigger -nigger

edit: Mangler fremdeles et par ord. Rart at ikke "jævlig" er blitt forandret...

[ Denne Melding var redigert av: Jimmy Pop på 2002-12-10 14:46 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjortisprat!!

Banningen i forumet gjenspeiler alderssammensetningen.......men det er noe man ikke skjønner før man har blitt voksen (dessverre....).

Tydelig at fjortisene synes det er kjempemorsomt med banning - og når du synes at banningen i seg selv er morsom, da er du neiggu meg ikke passe gammel i hodet heller....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-10 14:20, skrev yummy:

Sensur av banneord er der fordi vi ønsker at så mange som mulig skal kunne bruke forumet. Det er ikke alle som liker å lese banning og sverting, av forskjellige årsaker.

Blir ikke det en smule puritansk og relativt idiotisk? Det blir like teit som å si at 12 åringer ikke bør se på nakenbilder. Jeg irriterer meg over ignoranse du kan ikke da bare sensurere alle som skriver noe idiotisk? Skal vedde på at det irriterer meg mer enn banning irriterer noen som helst :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-10 12:54, skrev Jannis-15:

å når ble banning en del av språket?

Banning ble en del av språket første gang det var noen som bannet. Det ligger vel egentlig i forståelsen for hva som man mener tilhører språket.

Forestillinger om at banning ikke er en del av vår språklige kulturarv, baserer seg som oftest på moralistiske holdninger som, i vårt samfunn, hovedsaklig kommer fra kristendommen.

Quote:

Jankee77 skrev:

Banning er nok ein del av det muntlige språket, (som stadig forfell)

Forfall? Tja, joa, muligens. Dokumentasjon?

Helt siden latin begynnte å gå av moten har man på stått at språket forfaller, og denne generasjonen er så mye verre enn den forrige.

Endring er et ord som i mye større grad omfavner språket er i kontinuerlig endring.

Quote:

GoldPush skrev:

Jeg irriterer meg over ignoranse du kan ikke da bare sensurere alle som skriver noe idiotisk?

Enig i at man ikke bør sensurere noe som er idiodisk. Ikke fordi jeg har et intenst ønske om å lese idiotiske poster, men fordi sensur er et veldig drastisk skritt som jeg prinsippielt er i mot. Definisjon av hva som er "idiotisk " vil også endre seg over tid.

Likevel har jeg den, muligens noe elitistiske holdningen at jeg ønsker å fjerne enkelte brukere fra hva jeg leser.

En løsning hadde vært et filter der man kan krysse av for vilke poster man ikke vil se. F. eks dersom medlem A skriver noe "idiotisk" kan jeg filtrere ut denne personen fra de postene jeg leser for all fremtid.

Dettte i tillegg til moderering, noe ala slashdot.org, der dårlige poster blir moderert ned av brukerne, hadde vært det beste. Da hadde poster der "lite intelligent bruk av fa_en" blitt moderert ut av mitt åsyn.

De som da ikke, av en eller annen grunn ikke ønske å se fa_en, vil da slippe dette, uten at vi begrenser deres ytringsfrihet.

Lenke til kommentar

Gud kunne ikke gjøre aille til laks, så dæfførr finnes det flyndra, torsk, sei, hysa & så videre.

Det er ikke mulig å tilfredsstille alle ønsker. Selv er jeg av den oppfatning at man kan uttrykke seg adekvat uten å bruke sterke uttrykk. Jeg synes ikke vi lider tap hvis banneord byttes ut med noe annet, dersom dette kan få personer som synes banning er enten moralsk forkastelig, unødvendig, barnslig, støtende eller på annen måte misliker å lese bannskap, til å trives på forumet. Det er ikke meningen å begrense ytringsfriheten til noen - selv om enkelte er paranoide nok til å tro det - men heller et forsøk på å få et forum som kan inkludere alle.

Jeg er sikker på at dere ville få ståpels i nakken om Kongen i en tale brukte "forblommede" ord. :grin:

At noen ser det så inn i granskauen viktig å kunne skrive akkurat det som passer _dem_ uten å vise hensyn - det synes jeg vitner mer om personens manglende evne til å tilpasse seg andre enn om personens integritetsbehov.

Bannskap er, blandt den jevne borger, sett på som vulgært om den benyttes overdrevet eller ute av kontekst.

Vi benytter ikke bannskap i våre artikler (OBS: glipp kan forekomme her og der), og ønsker at vårt forum skal være preget av noenlunde samme ånd.

En anna ting er at jeg personlig synes det er litt mer morsomt å bytte ut bannskapsord med en vittig vending - Det kan skape mye moro! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...