Gå til innhold

Installering av drivere til Msi 845PE Max2Fir

hhrek

Anbefalte innlegg

Flyttet spørsmålstillingen til egen tråd, da den blir litt misvisende i forhold til den andre trådens overskrift.

Har altså bygget/oppgradert pc der jeg har anskaffet ny Cpu, Hk, Ram, og kabinett.

Ja da gikk det greit å få lagt inn Win98SE, men har noen spørsmål vedr. intsallering av drivere som fulgte med hovedkortet.

Når jeg prøver å inst. driver til lyd, får jeg melding under installasjonen at programmet ikke finner filen nmusic.sys. Har prøvd både henvisning til cd med driver på, og til cd med Win98se uten at dette hjelper.

Under installasjon av driver til ethernet får jeg melding om at filen arp.exe ikke blir funnet, og når jeg restarter systemet får jeg melding om at systemet ikke finner følgende enhetsfiler tilknyttet register og system.ini: ndiswan.vxd og vnetbios.vxd

Noen med samme HK som har opplevd problemer med installering av disse driverne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått kvittet meg med de feilmeldingene under oppstart som jeg beskrev ovenfor.

Har en del såkalte problemenheter iflg enhetsbehandling, og dette er først og fremst PCI System management Bus, hvor jeg får beskjed om at driver ikke er installert. Nå var denne disabled i bios i utgangspunktet, og brydde meg derfor ikke om å enable denne. Har prøvd å enable denne og installere driver, men driver blir ikke registrert!

Nå lurer jeg på om det kan være grunnen til at jeg hverken får installert drivere for lyd eller nettverkskort?

Når jeg prøver å installere lyd-driver fra den cd med drivere som fulgte med HK, kommer jeg så langt at jeg får melding om at setup venter på at PCI Audio driver skal bli klar, men det blir den vist ikke. Trykker så ctrl, alt, del for å se hva som ikke gir respons, og får da melding om at Msqsrv "svarer ikke".

Ved installasjon av driver for det innebygde nettverkskortet ser alt ut til å gå greit, men når jeg går inn i enhetsbehandling etterpå, er det heller ikke her registrert at det er installert noen driver.

Noen med samme HK som har støtt på de samme problemene? Ser jo på forumet at det er mange med samme HK som jeg, gikk alt glatt hos dere?

Litt irriterende dette, da alt ellers ser ut til å fungere greit.

Lenke til kommentar

Ja det var jo betryggende det da for dem som har XP, men nå er kassa tom og vel så det, så jeg må nok prøve å finne en løsning for mitt os.

Lurer jo litt på også hvorfor Pci system management bus var disabled i bios hvis systemet er avhengig av å bruke denne?

Får håpe noen andre kan hjelpe meg å løse dette :smile:

Lenke til kommentar

Jaja, da er det bare den hersens lyden som står igjen da. Lasta ned driverene for Hk og nettverkskort direkte fra Msi, og da er jeg iallefall kvitt problemet med driver til System management bus og har også kommet opp på internett.

Men når det gjelder lyden er jeg like langt, kan ikke få setup for lyddriver til å fullføre installasjon, da det er noe galt med Msqsrv som henger seg opp eller ikke svarer. Eneste som dukker opp på nederst til høyre på skjemen er et ikon for C-media mixer som ikke fungere, og sørger for at windows for det meste ikke klarer å avslutte på skikkelig vis.

Er det ingen andre med samme kort som har noen forslag? Bios oppdatering kan det løse noe f.eks?

Begynner å bli ganske rådvill nå.

Jeg bruker forøvrig en packard bell skjem med 2 integrerte høyttalere.

Lenke til kommentar

Joda, Tokov du hadde rett mht WinXP (hmm hvem skal bort fra julegavelista i år?)

Kjøpte oppgradering til XP,og nu går alt så meget bedre!

Ingen maskinvarekonflikter, IRQ konflikter osv. Nå begynner tilværelsen å bli rett så bra :smile:

Har et problem med soundblaster i XP, men tar dette opp som en egen tråd i avsnittet for lydkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...