Gå til innhold

P5B-E Plus + Audiogy 2

Anbefalte innlegg

Hei hei

Jeg har innvestert i nye kjernekomponter i maskinen. Saken er den at det virker som venstre kanal på høytalereren skurrer og faller ut noen ganger når jeg kjører spillet Supreme Commander eller ser film. Merker ikke den skurringen tidlig i spillet forresten, men mer ut i spillet. Det hakker ikke så vet ikke om det er fordi maskinen sliter. Det skal legges til at jeg enda ikke har merket noe av den skurringen i winamp rart nok.

For å utelukke at det er dårlig kontakt som gjør det, har jeg gått over kablene til høytalersettet for å finne ut om det er dårlig kontakt.

Jeg er klar over at de Creative-lydkortene er helt håpløse problemmakere. Jeg hadde et Live! lydkort før jeg byttet ut på grunn av problemer i BF1942. Sikkert flere som husket de problemene der med det lydkortet i det spillet. Jeg tror ikke jeg kommer til å støtte Creative med noen flere lydkortkjøp. Dessuten begynner de integrerte løsningene å bli like så gode. Audiogy-lydkortet har forresten egen IRQ den ikke deler med noen andre enheter. På grunn av spyware og tull & tøys har jeg den driveren og programvaren som fulgte med lydkortet. Kan jo hende oppdatering av driverne til lydkortet vil hjelpe, men sånn som det var sist jeg gjorde det måtte jeg formatere maskinen for å bli kvitt programvaren Creative installerte.

Spørsmålet mitt er derfor om noen har opplevd noe lignende med dette lydkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Creative ha oppdatert driverene sine en god del. Blant annet lagt til OpenAL support og nyeste EAX HD. Det følger dessuten med et mer "light" kontrollpanel i nettdriverne.

Mitt Audigy 2 låter helt fint på andre spill, men har ikke testet det på Supreme Commander.

Lenke til kommentar

Skal ikke si det 100% sikkert, men OpenAL var lagt til i Audigy 2 beta driveren for et år siden. Går ut i fra at de ikke fjernet den i den nyeste versjonen.

Ser ikke helt hva du mener med trygg? De nye nettdriverne inneholder minimalt av ekstra programvare, og jeg tviler på Creative har mer spionprogramvare i dem enn i de som følger med kortet, og jeg tviler egentlig på at noe slikt eksisterer. Om du vil unngå å surfe bruk linken under (funker for alle Creative Audigy kort på alle versjoner av Windows, ikke helt sikker på Vista):

http://us.creative.com/support/downloads/d...ype=1&x=37&y=12

Lenke til kommentar

Jeg mener fri for spyware. Den webupdaten ser ut til å bare ha skiftet ut driveren, og da er jeg fornøyd :).

Fikk forresten til å kjøre Command & Conquer 3 etter at jeg la inn den driveren. Supreme Commander slår dette spillet så til de grader. Fordelen er jo at C & C 3 er raskere.

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...