ukjentbruker Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg skulle helst se til at jeg ble connectable, både for min egen del og andre sin del. Har prøvd å åpne porten 27090 som jeg bruker i u-torrent mange ganger uten hell. Første problem er modemet mitt, som jeg ikke hadde trodd jeg måtte åpne porter i(oppdaget det for noen dager siden) og da var håpet om at jeg skulle klare det selvfølelig stort. Innstillingene for modemet ser slik ut: Modemet er av modell ZyXEL 650R-T3, er iallefall det modellnavnet jeg får opp når jeg logger meg inn på det. Neste hinder er routern min, type SMC7004ABR: Som dere ser, har jeg deaktivert hele brannmurskitet. Har for sikkerhetsskyld gjort dette: Aller siste hinder er Norton, der har jeg selvfølgelig åpnet porten, har også prøvd mens jeg har hatt hele greien deaktivert. Så nå lurer jeg på om det er noen som kan hjelpe meg her. Setter pris på alle svar. Håvard. Lenke til kommentar
pian Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 få noen til å prøve å nmape porten på pc'n din og se om den faktisk er åpen da vel...? det kan jo være andre ting som skjer? Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 få noen til å prøve å nmape porten på pc'n din og se om den faktisk er åpen da vel...? det kan jo være andre ting som skjer? 8106158[/snapback] Takker for et raskt svar. Siden jeg ikke har så mye erfaring med nettverk, kan du utdype hva det vil si å nmape porten? Har forresten prøvd å sjekke med denne siden Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 i smc har du åpnet til 192.168.2.101, og i zyxel`n så har du åpnet for ip? du må vel forwarde i den til 192.168.2.1 Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 i smc har du åpnet til 192.168.2.101, og i zyxel`n så har du åpnet for ip? du må vel forwarde i den til 192.168.2.1 8107101[/snapback] Om du ser helt øverst i zyxel, så ser du at jeg har åpnet ALLE portene for 192.168.2.101. Hvorfor skal jeg forwade den til 192.168.2.1 når lokal IPn for datamaskinen er 101? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Har du lagt til at Utorrent er krysset av i brannmuren til nettverkskortet hvis du bruker Windwos firewall.Add Utorrent som et lovlig programm(ser du har slått den av)?Jeg bruker port 60001,fungerer fint.Da har jeg lagt til port 60001 i Utorrent og på routeren.Prøv også en restart av router og PC for sikkerhetskyld.Begrens opplastningshatigheten din i Utorrent til 10-15% under maks ellers vil den sørge for at du nesten ikke får noe fart på nedlastningen.Har du testet porten under speed på Utorrent for å sjekke at den er åpen? Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Har du lagt til at Utorrent er krysset av i brannmuren til nettverkskortet hvis du bruker Windwos firewall.Add Utorrent som et lovlig programm(ser du har slått den av)?Jeg bruker port 60001,fungerer fint.Da har jeg lagt til port 60001 i Utorrent og på routeren.Prøv også en restart av router og PC for sikkerhetskyld.Begrens opplastningshatigheten din i Utorrent til 10-15% under maks ellers vil den sørge for at du nesten ikke får noe fart på nedlastningen.Har du testet porten under speed på Utorrent for å sjekke at den er åpen? 8107572[/snapback] 1. Windows Firewall er skrudd av. Utorrent er det åpnet for i Norton. 2. Er ikke noe i veien med nedlastingsfarten min sånn sett, men siden jeg er opptatt av å ha en god ratio, kunne jeg tenke meg å vere connectable. 3. Ja, jeg har sjekket om den er åpen, men u-torrent sier nei. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Prøv deg frem med forkjellige porter.Min virket plutselig fint med 60001 og 60002,før brukte jeg 6881-6888 men de funket ikke lengre. Endret 8. mars 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Hvordan fikk du åpna porten i Norton?????? Der sliter jeg, please hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå