abene Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Mange stiller nå spørsmålstegn ved seriøsiteten ved det populære åpne nettleksikonet Wikipedia etter enda en avsløring om hvor lett det er å bli moderator. Les mer Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Håper dette blir en liten "Aha-opplevelse" for de tusenvis som aksepterer alt som står på Wikipedia for 100% pålitelig fakta. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 INGENTING du leser skal du kunne ta som 100% fakta. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Jess jess... det derfor det er så herlig å se at Dagbladet til stadighet refererer til Wikipedia Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Beklagelig dette. Men jeg stoler fortsatt på det meste av det jeg leser av interesse for meg på Wikipedia, såfremt det ikke er snakk om altfor "betente" saker der det mistenkes at for mange mennesker med en egen "agenda" er inne og editerer i hytt og pine. Endret 8. mars 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Eh.. Er det bare jeg som synes det er en skrekkelig stor distanse mellom overskriften og den faktiske nyheten her? Overskrift: SKANDALE RYSTER WIKIPEDIA!!!1111 Nyheten: En tilfeldig fyr løy da han registrerte seg og ble moderator. OOOOH! SKANDALE! RYSTENDE! FORFERDELIG!! Gimme a break. Styr unna fantasioverskrifter er dere snille, dette er ikke Se&Hør eller Søndag Søndag, ok? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Mange stiller nå spørsmålstegn ved seriøsiteten ved det populære åpne nettleksikonet Wikipedia 8105907[/snapback] De fleste forståsegpåere stiller spørsmålstegn hele tiden. Wikipedia er bra, fordi ikke folk automatisk tar alt for god fisk der. Det er verre med VG og kjendis.no, der altfor mange av leserne tror på alt som står der. Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Eh.. Er det bare jeg som synes det er en skrekkelig stor distanse mellom overskriften og den faktiske nyheten her? Overskrift: SKANDALE RYSTER WIKIPEDIA!1111 Nyheten: En tilfeldig fyr løy da han registrerte seg og ble moderator. OOOOH! SKANDALE! RYSTENDE! FORFERDELIG!! Gimme a break. Styr unna fantasioverskrifter er dere snille, dette er ikke Se&Hør eller Søndag Søndag, ok? 8106207[/snapback] Helt enig! Trodde nesten jeg hadde kommet inn på vg.no... Lenke til kommentar
Howard Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Takk for tilbakemeldinger på overskriften. Vi er helt enig, det ble alt for "VG-ish" Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Det hadde vært ganske ille om det kom frem at en person som jobbet med leksikon hadde skrytt på seg ekstra kompetanse. Det er ganske urovekkende når så altfor mange kjøper alt som står der uansett.. Wikipedia har gått på en smell hva gjelder troverdighet, og det kan sees på som en skandale, jeg har ingen problemer med det. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 "Moderator" er vel en overdrivelse. Hvem som helst kan da logge seg inn og endre på artikler. Jeg endra for eksempel solens temperatur til 30 grader celsius, og artikkelen ble stående slik. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Bitex: NY INTEGRITETSSKANDALE RYSTER WIKIPEDIA! SOLENS TEMPERATUR MODIFISERT TIL FALSKE DATA!!!1111 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Eller: "KRISE! SOLENS OVERFLATETEMPERATUR REKORDLAV!!"" Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Mange stiller nå spørsmålstegn ved seriøsiteten ved det populære åpne nettleksikonet Wikipedia etter enda en avsløring om hvor lett det er å bli moderator. Les mer 8105907[/snapback] [pirke]Man stiller ikke spørsmålstegn, man stiller spørsmål til noen / om noe, og setter spørsmålstegn ved noe.[/pirke] Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Surface temperature 5785 K Temperature of corona 5 MK Core temperature ~13.6 MK Det har tydeligvis blitt rettet. Det er samme verdier på den norske versjonen av Wikipedia Endret 8. mars 2007 av DJViking Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Fatter ikke hvorfor enkelte synes det er helt greit å endre på allerede gode artikler, det er jo såklart wikipedias alkilleshæl - men jeg ser ikke helt humoren i det..? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg bare gjorde det engang for lenge siden for å se om det gikk an. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg bare gjorde det engang for lenge siden for å se om det gikk an. 8106727[/snapback] :!: Trodde ikke det var så enkelt, genialt mann! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Når du ser denne lille "Edit" knappen ved siden av hver paragraf i en artikkel kommer jo fristelsen for å prøve den. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hva var den originale overskriften? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå