Gå til innhold

Ny bærbar, valg av cpu og grafikkort?

Anbefalte innlegg

Hei, tenker på å kjøpe en ny bærbar. Har vært litt fraværende på hardware fronten siste året, og lurte på hva for cpu og grafikkort som gjelder nå.

- Hva er det som er best av cpu nå, skal man velge maskin med AMD Turion 64 X2 eller Intel Core 2 Duo??

- Grafikkort; nVidia GeForce Go 7400 / 7600 , ATI Radeon Mobility X1600??

Pr. i dag sitter jeg med en 3 år gammel Hp Pavilion P4 2,8 med ATI 9600 grafikkort (Kostet 19.000,- ny den gang). Den har fungert utmerket, og jeg føler at den nesten er på topp den dag i dag, bortsett fra grafikkortet.

Det er pga grafikkortet jeg vil kjøpe ny maskin. Spilling foregår for det meste på Xbox360, men jeg kjøpte bilspillet trackamania united i går, og det ble en grafikkmessig nedtur for i det hele tatt å få spillet til å kjøre på maskinen.

Har vært utrolig fornøyd med HP-maskinen, så vil gjerne kjøpe det på nytt, men er absolutt åpen for andre merker oxo.

Har funnet HP Pavilion dv6184ea/Intel Core2 Duo T5600/NVIDIA® GeForce™ Go 7400 som ser lovende ut, ikke minst prismessig. Tanker om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grafikkmessig må du nok ha ati x1600 kort eller nvidia go 7600 eller bedre hvis du skal ha spillene i dag til å gå på en akseltabel måte.

Du har dell xps som er en rein spillemaskin og det er vel ikke akkurat mange bærbare i dag som kommer opp mot den..

Lenke til kommentar

Jeg ville ha valgt Intel fremfor AMD og ATI x1600 fremfor go7600.

Men for at man skal ha muligheten til å komme med forslag til pc'er, burde du si litt mere om hva den skal brukes til og hvor mye du er villig til å bruke.

Lenke til kommentar

Men for at man skal ha muligheten til å komme med forslag til pc'er, burde du si litt mere om hva den skal brukes til og hvor mye du er villig til å bruke.

8105959[/snapback]

Pris på rundt 12.000,- +/-

Alltid greit å ha et bra skjermkort til evt spilling, selv om jeg bruker xbox360 til dette.

Finner ingen hp pavilion med annet skjermkort enn go7400 :(

Finner HP Compaq med bedre skjermkort, hva er forskjellen på Pavilion og Compag?

Lenke til kommentar

8105959[/snapback]

Pris på rundt 12.000,- +/-

Alltid greit å ha et bra skjermkort til evt spilling, selv om jeg bruker xbox360 til dette.

Finner ingen hp pavilion med annet skjermkort enn go7400 :(

Finner HP Compaq med bedre skjermkort, hva er forskjellen på Pavilion og Compag?

8106080[/snapback]

Hva med HP Compaq nc8430? Kanskje mer en arbeidsmaskin enn enn spillmaskin, men den har ATI X1600 kort så den skal jo takle det meste.

Lenke til kommentar
du sier ikke hvor stor skjerm du vil ha så derfor slenger jeg ut denne :!:

http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=75263

Gega

8106112[/snapback]

Hei, den så bra ut, takk for tipset!

8106188[/snapback]

Her den selv...den har stort sett alt av tilkoblinger og trådløst som en bærbar skal ha... det er en rålekker maskin....endelig en maskine som jeg slipper å koble noen usb dingser til...jeg har bluetooth mus og jeg slipper å bruke den usb saken som fulgte med musa :)

Lenke til kommentar
du sier ikke hvor stor skjerm du vil ha så derfor slenger jeg ut denne :!:

http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=75263

Gega

8106112[/snapback]

Hei, den så bra ut, takk for tipset!

8106188[/snapback]

Her den selv...den har stort sett alt av tilkoblinger og trådløst som en bærbar skal ha... det er en rålekker maskin....endelig en maskine som jeg slipper å koble noen usb dingser til...jeg har bluetooth mus og jeg slipper å bruke den usb saken som fulgte med musa :)

8106235[/snapback]

Tror valget mitt faller på denne maskinen :thumbup:

Skjermkortet Go7600 er vel "bra nok"...?

Da donerer jeg min gamle kjære HP til min datter på 6år, så kan hun spille Josefine i fred!

Endret av Kjellis
Lenke til kommentar

ikke dumt valg...GO7600 holder helt fint om du ikke er en hardbarket gamer og vil ha siste skrik for enhver pris....

jeg letet også veldig lenge og vurderte maskiner både opp og ned men falt på denne maskinen...jeg synes denne maskinen har gitt meg veldig mye for pengene når jeg sammenligner med andre maskiner... for å si det rett ut...en kjempefin maskin med nok krefter for folk flest....det er vel ikke for ingenting at nettopp dv9000 serien har solgt i bøtter og spann...

Gega

Lenke til kommentar
Multicom`s Hel 80i kunne vel vært noe for deg:

8107733[/snapback]

Jo-tja... er forsåvidt enig at hel80 er en bra maskin...men jeg kan ikke se hva som er bedre på den i forhold till dv9000 serien om man ser bort fra størrelsen på skjermen da...

Det er en ting... men jeg for min del kommer ikke til å kjøpe sånne merker mere... jeg kjøpte tidligere 2 whitebox maskiner...dem var også veldig greie maskiner helt til den dagen at det ble feil på den ene...det er jo klin umulig å få deler til sånne såkalte no-name maskiner....du kan gjerne argumentere med at de er compal som produserer disse men det gjør ikke saken enklere den dagen du får feil.... så for min del så kjenner jeg meg tryggere med meskin kjøpt fra kjente produsenter som hp, acer, ibm/lenovo, fsc osv. osv...

Men for all del... folk velger selv hva de gjør. jeg har gjort mitt valg og jeg sitter igjen med en bedre følelse med en hp maskin...

Gega

Lenke til kommentar
den kraftigste xps pcen til dell koster 15000 og den har geforce 7950 gtx eller gfx. husker ikke hva det siste navnet er.... det erdet kraftigste kortet i 7 serien, den pcen skal jeg ha.

8110475[/snapback]

nåja... skal du ha den med 7950GTX passerer prisen 20 000. For 15 000 får du den bare med 7900GS.

Lenke til kommentar
nåja... skal du ha den med 7950GTX passerer prisen 20 000. For 15 000 får du den bare med 7900GS.

Med 7950gtx koster den 19.750,- med to års xps-service. Men da har de klemt inn en T7400 prosessor som er nokså dyr. Om man ringer til en selger burde man kunne spare litt ved å bytte til en T7200 prosessor som burde holde i lang tid fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...